Coby schreef:Elke haflinger is anders. Ik heb zelf een haflinger gehad die wel redelijk kon lopen als die er zin in had.
Haflingers zijn mijns inziens leuke paarden om mee buiten te rijden.
Maar ik vind veel haflingers toch erg eigenzinnig en koppig, dit heeft ook te maken met de opvoeding, maar ze houden toch echt wel van vreemde spelletjes op zijn tijd.
Ik zou geen haflinger adviseren als eerste paard, er zijn er nl. zat met vreemde streken. Je moet dat leuk vinden en er goed mee om kunnen gaan.
Hier ben ik het helemaal mee eens 
* Mijn hafje kan naar mijn idee redelijk ver komen in de dressuursport. Ze leert snel en wil graag voor je werken (of ze moet een vreemde op haar rug hebben, dan pikt ze het niet en is er weinig met haar te beginnen, Heel eenkenning dus) Ik rij zelf meer recreatief dan dressuurmatig.
* Ook springen vindt ze erg leuk (alleen hou ik er niet echt van
) dus als we eens springen komt het vaak niet hoger als 60 cm. Dit red ze met gemak
* Haflingers zijn goede leerpaarden als je sterk in je schoenen staat en niet gauw bang bent. Ze verzinnen altijd wel wat nieuws om te kijken of dat werkt om ergens onderuit te komen of om je te laten schrikken. Ik heb mijn haf nu bijna 5 jaar en nog verzint ze aldoor nieuwe geintjes
* Buitenrijden vinden de meeste erg leuk
Die van mij is erg enthousiast buiten en houd van een lekker galopje op z'n tijd. En ook buiten zijn ze erg goed in geintjes uithalen