Ik heb een 11-jarige shetlander staan van ongeveer 97 cm. Ze is echt heel braaf en ik heb al vanaf dat ik haar heb, 2017, het gevoel dat ze veel meer zou kunnen dan grasmaaien. Ik heb haar zelf zadelmak gemaakt en ze is al die tijd bereden door mijn neefjes en nichtjes tussen de vier en 10 jaar, maar die hadden allemaal geen wedstrijd ambities. ze loopt braaf de drie gangen, geeft makkelijk na en kan een pasje wijken. ook springt ze los makkelijk 70 cm maar is dit door de ervaring van haar ruiters onder het zadel niet veel gedaan.
Inmiddels zijn de kinderen er bijna te groot voor en wil ik de pony over een tijdje gaan verkopen. Nu lijkt het me leuk om te kijken wat er inzit qua sport, en is ze waarschijnlijk ook beter te verkopen met een leuke sportklassering of het prestatie predikaat. Dit wordt natuurlijk een hele zoektocht, want kinderen met genoeg ervaring zijn al snel te groot voor haar. Ik dacht een berichtje op Facebook te gooien en heb dus een aantal vraagjes, ik heb hier namelijk zelf geen ervaring mee. Ten eerste, als dit een heel slecht idee is laat het dan even weten

Ten tweede: hoe doe je dat met de kosten? Ik zit zelf alleen in de grotere paarden en daar is het wel normaal als je een paard verkoopt die door iemand is uitgebracht dat die persoon dan een bepaald percentage krijgt van de winst, maar voor zulk groot geld worden shetlanders nou ook weer niet verkocht.

Ten derde hoe doe je dit met verzekering? Is er iets van een bijrijdersverzekering, wat kost dit en betalen die altijd netjes uit?
En zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden?
Alvast bedankt!