Ik kan maar niet besluiten voor welk veulen ik moet gaan.
* ze hebben allebei dezelfde vader.
* komen van dezelfde fokker.
* 2 maandjes leeftijd verschil van dit jaar 2022.
* zelfde vraagprijs ook.
Een hengstje en een merrie.
Mijn selectiewijze is : karakter, beweging, mooiheid ( ik wil graag verliefd zijn )
Ik was op slag verliefd op het hengstje, zo mooi en leuk vond ik hem! Uit tig veulens sprong hij eruit. En ik dacht dit is hem maar wilde toch nog even verder kijken.
Er was een merrietje die mij de hele tijd volgde en maar aandacht wou maar niet super knap was ofzo.
Toen besloot ik na alle veulentjes te hebben geobserveerd dat ik graag deze twee wil zien bewegen apart van elkaar en niet in de groep.
Ohja belangrijk punt is: ik ben een dressuurruiter en mijn hoogste niveau is zz licht. Graag wens ik ooit hoger te rijden in de dressuur.
Conclusie: merrieveulen liet zich echt zien! Goed achterbeen, mooie schwung. Door haar mooie beweging stond ik versteld.
Het hengstje daarentegen had 3 normale goede ( niet bijzondere gangen) hij is btw 2 maanden ouder. Hij liet wel ff een heel mooi momentje ziet waar ie wel een paar pasjes verruimde. ( dus de potentie is er ..??)
Ok dus toen vond ik het nog lastiger kiezen: ga ik voor potentie of ga ik voor de verliefdheid ( hengstje ) ..??
Na veel wikken en wegen: merrie misschien toch verstandiger ivm stel dat ze wat krijgt kan ik er altijd nog ooit een veulentje uit halen ( ik heb in t verleden nogal pech gehad met paarden , artrose, kreupelheid, scheve rugwervel ed) Maar aan de andere kant denk ik, ik moet geen keuze maken uit angst voor iets wat misschien zou kunnen gebeuren toch..?!? En is het niet verstandig om te luisteren naar mijn gevoel : ik was toch direct verliefd op het hengstje with no reason at all..
Ok toen besloot ik het over te laten aan het universum , de ✨✨of hoe je het ook noemt. Ik besloot nog eens te gaan kijken en het paard mij te laten kiezen!
Dus ik liep op de wei met 20 andere paarden met veulens en ging ze nog eens goed bekijken. Nou ze kwamen helemaal niet naar mij toe.. totdat ik ong op 30 meter afstand naar een ander veulentje asn t kijken was en ineens kriebelde / zachtjes beet er iemand in mijn bil en ik draaide mij om en het merrietje stond achter mij zonder haar moeder want die stond gewoon verderop nog te grazen. Enkele minuten later kwam het hengstje ineens uit de groep alleen naar mij toe gelopen, tjaa en toen stonden ze allebei voor mij uit de groep van 20 veulens.. nouu toen wist ik het helemaal niet meer

Universe please give me a sign!
Ik begon weg te lopen en het hengstje ging al gauw terug naar de groep maar het merrietje niet ze bleef mij maar volgen , week niet van mijn zijde , ik liep helemaal naar voren toe want wilde het mannetje nog eens bekijken > maar t hengstje liep steeds weg van mij.. ik kon m niet meer aaien ed. terwijl het merrietje naast mijn zijde bleef..
Ok misschien is dit allemaal heel spiritueel maar daarom hoor ik graag jullie meningen!
Btw: de fokker gaf aan dat het merrietje meer aan de hand geweest is en drm wat mensgerichter is. Maar t aparte is: ze liep mij achterna en niet de fokker.
De naam vd hengst en fokker laat ik even buitenwegen ivm privacy. Helaas is het voor mij niet mogelijk om beiden te kopen en ik zoek echt een paard for the rest off my life vandaar dat het mij ook zo zwaar valt deze keuze.
Some advise please ! Haha