Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cil_ schreef:Caro29, ik ga de podcast beluisteren. Longeren had ik over nagedacht, anders worden de paarden zo overdonderd met nieuwe indrukken en veel moeten leren. Wel is onze paddock aan de kleine kant voor longeerwerk.
Cil_ schreef:Met de conditie komt het niet goed. Het is juist omdat ik geen trainingsfaciliteiten heb dat ik dacht dat EPTM een goede oplossing was. Een van de paarden is sensibel en mensgericht maar kan ook beetje wantrouwend zijn. Toch geen goed idee dus.
janderegelaa schreef:EPTM kun je prima doen. Ook nog eens een stuk goedkoper dan een IBOP als je je paard daarvoor wegbrengt. Als je een paard met een D-OC certificaat naar de EPTM brengt kan je veulenboekmerrie zomaar als Elite merrie terug komen dus mijn keuze zou altijd EPTM zijn. Prima als ze al in de hand geweest is en mak maar verder hoef je er zelf niets aan te doen. Ze hebben tijd genoeg.
stephanie141 schreef:Een andere vraag, hoe is jullie ervaring over de rijdbaarheid van de merrie bij terugkomst van zo test? Mijn merrie doet binnenkort mee aan de eptm, en ben benieuwd wat ik kan verwachten als ze terug komt.
stephanie141 schreef:Sorry voor de wat laten reactie. Maar ze is geslaagd voor dr examen en aansluitend Elite geworden. Ze hebben haar daar heel netjes zadelmak gemaakt en keurig doorgereden in de weken daarna.
Het is een sensibele merrie dus pak het werk thuis nu rustig met haar op, en begin nog wel eerst met longeren en even aan de lijn de eerste rondjes. Wanneer ze fijn voelt dan rij ik gewoon los verder in de rijbaan met haar.
Ik ben echt tevreden over hoe ze het daar hebben aangepakt. En ook was er goede communicatie met de trainingsleider.
yvonnepuntnl schreef:stephanie141 schreef:Sorry voor de wat laten reactie. Maar ze is geslaagd voor dr examen en aansluitend Elite geworden. Ze hebben haar daar heel netjes zadelmak gemaakt en keurig doorgereden in de weken daarna.
Het is een sensibele merrie dus pak het werk thuis nu rustig met haar op, en begin nog wel eerst met longeren en even aan de lijn de eerste rondjes. Wanneer ze fijn voelt dan rij ik gewoon los verder in de rijbaan met haar.
Ik ben echt tevreden over hoe ze het daar hebben aangepakt. En ook was er goede communicatie met de trainingsleider.
Gefeliciteerd!! Fijn dat het zo goed verlopen is en je er thuis ook mee aan de slag kunt.
Wat had je van te voren thuis al met je merrie gedaan?