Omdat ik volgtopics heel leuk vind heb ik besloten om zelf een volgtopic te maken van mijn eigen merrie

Vandaar dat ik wat terughoudend heb en is het een eigen volgtopic van mijn merrie geworden. Mochten er veel mensen het toch leuk vinden dan zal ik de merries van onze fokkerij nog voorstellen

Ons aller eerste fokmerrie kreeg op 17 juni 2019 een prachtig merrie veulen met 2 blauwe ogen. We hebben haar Yula genoemd. Yula was ons eerste zelf gefokte veulen. Haar mama is onze fokmerrie Suzy van 1.40m en haar vader is de hengst Leander ( V. Tossy gogo). Leander is 1.50m.

Samen met mama 1 dag oud

Papa Leander
En ooohhh vanaf moment 1 was ik dolverliefd op haar

Yula is dus bij ons opgegroeid tot de dame die ze nu is. Ze is nu 3j en 1.44m hoog en zal nog een beetje doorgroeien naar 1.46-1.47m. Ze is een ontzettend moedertje. Elk nieuw paard in de kudde pakt ze onder haar hoede en als er veulens in de weide naast haar staan, staat ze de hele dag verliefd aan de draad te kijken. Al snel kwam de gedachte om haar te dekken en dan volgend jaar, na haar veulen, in te rijden als ze 4.5j is.
Onze hengst Meadows Booster werd haar date. Booster is een 5 jarige hengst van 1.48m. Zijn vader is de hengst meadows heartbreak kid (V. Lloyds) en zijn moeder is de merrie Meadows Bebinn ( V. Ashlan de boheme). Booster geeft zijn sokken, maat en sociale, lieve karakter mee aan zijn veulens. Yula heeft wat te licht beenwerk en Booster zal dit normaal goed kunnen verbeteren.

Ze was direct van de 1ste cyclus drachtig en is uitgerekend op 6 mei 2023. Haar eerste scan op 30 dagen was inorde en eind september zal ze nog eens gescand worden ter controle

Yula is zelf E/E Cr/n TO/n W20/n kleur getest.
Booster is E/E W20/W20 kleur getest.
Dit zijn de kleurenkansen van deze combinatie. Het W20 gen kan ook nog voor wat extra wit zorgen.

De bedoeling is dat dit veulen verkocht wordt maar mocht met hem/haar een klik hebben sluit ik niet uit dat er een kans is dat het veulen blijft

Hopelijk vinden jullie het leuk om mee te volgen.