Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Suzanne F. schreef:Dit is niet aanhankelijk. Jou als speelmaatje zien heeft niets met aanhankelijkheid te maken, maar met een gebrek aan respect. Jij bent niet om mee te spelen. En niet om zijn tanden in te zetten.
Corrigeren dus. Dat zou ik maar heel snel doen want binnen een week volgt een voorbeen en daarna springt hij op je rug en daarna kan het zelfs tot gericht bijten en aanvallen gaan leiden als je hier niks mee doet.
Liselotte7 schreef:Dank jullie wel allemaal voor deze hulp! Deze avond heb ik hun binnen gezet, ik heb met mijn arm gewoon gezwierd ( truucje dat iemand me daarstraks zei - paarden zwiepen ook met hun staart als ze iets niet in de buurt willen) en hij reageerde hier meteen goed op door mee de stal in te stappen.
callippo schreef:Paarden zwiepen echt wel met hun staart om een ander weg te jagen.
Ze kunnen ook heel fel meer hun staart slaan (ziet er anders uit dan tegen vliegen).
De genoemde oplossingen hier, van kneepje (bijt nabootsen) en arm zwaaien (bootst staart- of hoofdzwiep na) klinken voor mij logisch (als in: passend bij de taal van het veulen).