Eerst al 11 maanden geduld hebben tot ze veilig zijn om te bevallen. Dit duurt lang, maar zonder de symptomen let je er eigenlijk niet zo op.
Dan als ze (bijna) veilig zijn en het allemaal wat meer zichtbaar is (dikke buik, voller uier,enz..) komt het allemaal dichterbij en wordt het wat spannender waardoor het wachten al iets langer lijkt te duren.
Maar dan als ze veilig zijn, de meeste symptomen zich hebben geuit en volgens de tekenen het veulen er binnen 24uur zou moeten zijn..... dan duurt het wachten pas echt lang en helemaal als dat dan meerdere dagen aanhoud

Hier heeft Femme sinds donderdag ochtend deze symptomen, waardoor ik eigenlijk bijna niet weg durf aangezien ik de vorige dracht moest helpen omdat er een pootje verkeerd lag.
Femme heeft sinds donderdag ochtend een verlaagde ph en een goed gevuld uier met tjoupkes en begin van de middag een nog lagere ph, slappe banden en harsjes

Vrijdag hingen er geen harsjes aan maar gewoon hele staven.

En vandaag heeft ze de hars ingeruild voor melkdruppels.

Haar hele achterbenen zijn gecoat in een hars/melk laag en haar uier staat op knappen.

Inmiddels heb ik pas 2 nachten achter de rug met iedere 20 minuten een wekker, maar hoop echt dat ik niet meer van die nachten door moet.
War denken jullie wanneer en welke tijd zal het veulen komen?

Ik heb haar trouwens onder een camera staan dus ze heeft alle rust en kom enkel om te voeren/mesten en het dag/nacht draadje te openen/sluiten voor de camera om haar zo min mogelijk te storen.
Wel vond ze dat vanochtend haar ontbijt laat was

Ze is trouwens drachtig van Diego B. Van Hedel