pillow schreef:De meeste hengstenhouders insemineren wel aan huis. En als je goed henstigheid kunt zien is scannen niet nodig. Maar de hengstenhouder waar je het sperma vandaan wilt hebben kan het je vast vertellen.
MDWStables schreef:Paarden KI-SP zit best wel bij je in de buurt.
Martje80 schreef:Het gaat om een fjord, waarbij ki sws nog niet heel lang aan de orde is.
Caily schreef:Dat doet de hengst op de stal waar hij staat, en vervolgens wordt het sperma verstuurd. De KWPN hengsten staan ook thuis en dat sperma wordt door het hele land verstuurd. Naar dekstations (andere hengstenhouders) dus niet naar een dierenarts. Ik kan van de hengst bestellen wie ik wil en laat het naar de plaatselijke hengstenhouder versturen.Martje80 schreef:Het gaat om een fjord, waarbij ki sws nog niet heel lang aan de orde is.
Maar die hengst moet ook ergens springen? Zou toch de hengstenhouder eens vragen waar en hoe dat gebeurt. Weet ook wel Tinkers die KI dekken en insemineren en delen van het land ook door de hengste houder geregeld kan worden.
Martje80 schreef:Ik snap dat een hengst ook op het station zelf kan dekken/springen. En dat de merrie ook daar geinsemineerd kan worden.
Maar ik reis niet met de merrie, dus daarom zocht ik iemand die aan huis komt. Als de hengsthouder dit deed was dit wel aangeboden. Zij heeft ook wel iemand aangedragen maar die zit redelijk uit mijn buurt, vandaar dat ik dichterbij zoek
Ki bij fjorden is nog vrij nieuw.
En voor mij is ook alles nieuw en begon mijn zoektocht hier. Ik had überhaupt geen idee waar op te zoeken.
De paardenarts hier komt hiervoor niet aan huis
Martje80 schreef:Nee, Aa en Hunze komt niet aan huis voor 1 merrie, dit heb ik gevraagd...
Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 2 bezoekers