Sinds enige tijd hebben wij ons lease-paard overgekocht. Omdat ze ons zo lief is zouden we graag een opvolger van haar willen, mocht dit ons gegund zijn. Echter hebben zowel mijn moeder als ik niet ontzettend veel verstand van de hengstenkeuze welke voor haar geschikt is, dus waarom niet hier om advies vragen?

Linkje naar horsetelex voor haar afstamming:
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... 7/antana-v
Wat zouden we willen behouden:
- Ze is erg lief, heeft humor en een fijn karakter. Is buiten het rijden om heel relaxed, soms wel wat ‘veel’ merrie
- Verfijnd hoofd, mag van mij persoonlijk chique blijven
- De maat is prima, mag groter maar zeker niet kleiner
- Lekker veelzijdig, ze kan alles, van springen/cross tot lekker grondwerken
Wat willen we verbeteren:
- Ze heeft een kleine emmer als het om rijden gaat, snel paniek waardoor ze het even kwijt is. We zouden graag een nuchtere hengst willen welke een nuchter karakter heeft (en hopelijk vererfd :p ) Ze is niet onhandelbaar maar wel sensibel.
- Haar beweging is goed maar niet bijzonder. Voornamelijk de stap en draf zouden ruimer mogen, de galop is opwaarts en ruim genoeg.
Ze heeft op het moment een welvaartsbuikje omdat ze stil staat en ze was niet bijzonder geinteresseerd in een nette standfoto, maar voor het idee:

Helaas heb ik geen bewegend beeld, maar hopelijk geeft dit een beetje een overzicht. Ik ben heel benieuwd naar jullie wijze adviezen!