Op de recente foto's zie je trouwens dat grote delen van het lijfje van Phinne geschoren zijn, ze is enorm ziek geweest, heeft bij elkaar bijna 5 weken in Utrecht gestaan en het is een wonder dat ze nog leeft, vandaar dat ze er een beetje gehavend uitziet dus! De kleine witte vlekjes op haar zij zijn kleine littekentjes van puncties, die zijn ook niet van haarzelf dus!
Phinne is dus bruin, met 3 witte voetjes, de een wat hoger oplopend dan de ander. Op een enkele plek zit er een zwart stipje in het witte voetje, net iets boven de kroonrand. Ze heeft op haar hoofd een flinke kol die uitloopt in een klein blesje. Ze heeft een flinke sneb en een stukje van haar onderlip is ook wit. Onder haar buik heeft ze een witte vlek, niet zo heel groot, ik denk met een doorsnee van zo'n 10 centimeter. De vlek zit halverwege haar uier en haar voorbenen, misschien iets meer richting de voorbenen. Ook rond haar navel heeft ze heel wat witte haren. Het lijkt erop dat ze wat witte haren heeft bij haar staartinzet, maar ik vind dat wat lastig om te zien omdat daar ook een deel kaalgeschoren is geweest.
Phinne is van Ibolensky, een donkerbruine hengst van Cornet Obolensky (deze hengst is schimmel). De moeder van Phinne is een bruine merrie, haar vader is Campbell VDL, ook een schimmel.
Phinne werd geboren als heel gewoon bruin veulentje, hier samen met haar moeder

Maar nu is er wel heel veel wit te zien! Vooral in haar flanken is het meer wit dan bruin.

Dit is de witte vlek onder haar buik

En dit haar staartinzet

Hier nog een foto van haar hoofd

En een beetje betere standfoto

Wie heeft er een idee? Gewoon bruin met wat wit? Stekelharig? Roan? Maar volgens mij kan roan niet omdat een van de ouders dat ook zou moeten zijn? Mij lijkt het als ik erover lees het meest te matchen met rabicano, maar wellicht zit ik er helemaal naast, kortom, help!