Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Shenavallie schreef:Hier krijgen ze een klein handje sobere pony brok van Subli. Is meer dan genoeg. Ik heb ook Pavo Vital staan, maar daar krijgen ze maar heel af en toe eens een paar brokjes van. Is meer voor mijn idee dat ze wat 'extra's' krijgen.
Hoodie schreef:Shenavallie schreef:Hier krijgen ze een klein handje sobere pony brok van Subli. Is meer dan genoeg. Ik heb ook Pavo Vital staan, maar daar krijgen ze maar heel af en toe eens een paar brokjes van. Is meer voor mijn idee dat ze wat 'extra's' krijgen.
Een vitaminebrok is niet iets 'extra's' maar vrij essentieel als aanvulling. Het is een balancer voor het ruwvoer/gras ratsoen. Kortom het balanceert de vitamines en mineralen die een paard snel geneigd is te missen in zo'n eenvoudig hooi en gras dieet.
Gezien de waardes kan je nog beter standaard de vital voeren en af en toe een paar brokjes ponybrok van subli, die van subli zit veel hoger in suiker en zetmeel en veel lager in vitamines en mineralen. De subli is in dit geval de mcdonalds brok en de vital de salade.
@TS beiden zijn prima brok en hebben voor- en nadelen. Maar ze liggen niet zo ver van elkaar af. Van de vital moet je wel minder voeren, wellicht is het een idee om daar mee te beginnen. Je kan altijd nog overstappen naar het andere merk. Elk paard reageert weer anders.
Shenavallie schreef:Van (Hartog) lucerne krijgt een van mijn pony's extreme jeuk. Heb op advies van mijn VA een eliminatie test gedaan en daaruit bleek dat ze daar heel heftig op reageerde. Zo zie je maar dat elk dier anders is.