Maar vandaag zouden we weer rustig beginnen met het introduceren van de rest van de groep. Dat ging boven verwachting goed, dus met een uurtje stond de hele club eigenlijk alweer samen.
De kudde bestaat uit: Kirsten, mijn oppermerrie, haar dochters Vu (v. In de ban van Pjotr, nu bijna 5 jaar) en Nim (v. Leuns Veld's Winston jr), mijn Duitse rijpony bijna-jaarling Relpda (v. Dating AT) en de Noord Zweed van een vriendin.
Normaal gesproken doe ik updates over Nim in haar geboortetopic ( [KS-ITP] Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft ) , maar ik had nu zo veel foto's dat ik jullie graag in dit nieuwe topic even mee neem

Als je opeens in het grote weiland wordt gezet in plaats van je veulenweitje, is dat best even schrikken. Dus Nim zorgde er in eerste instantie voor dat ze goed aan moeders zijde geplakt bleef.

Na vele strategische meetings hadden we besloten dat Relpda het spits mocht afbijten als eerste introductie. Dus die stond al klaar om kennis te maken zodra de dames de grote wei betraden.

Relpda hield haar jeugdige energie eigenlijk heel netjes in bedwang, maar Kirs wilde toch even duidelijk een punt maken dat ze kijken naar haar kind ook al als overtreding beschouwde.

Voordeel van een moeder in de benen, dan kan je gelijk ook even die draf op de foto zetten die ze normaliter alleen tonen als je even geen camera of mobiel in je handen hebt..

Een paar rondjes even gassen en toen keerde eigenlijk de rust redelijk snel terug.

Nim vond het toch wel heel fijn om aanspraak te hebben van iemand anders dan je chagrijnige moeder (Kirs is een schat, maar fan van de Spartaanse opvoeding). Dus die glipte al snel even weg om kennis te maken met haar nieuwe vriendin.

Dat ging heel gezellig tot Kirs opkeek van haar grassprieten en door had wat haar kind aan het uitvreten was

De reactie van Kirs viel me reuze mee, Relpda nam netjes afstand bij een kwade blik en dreigen met meer en al snel stonden de dames rustig te knabbelen terwijl Nim een beetje op verkenning ging. Oudere dochter Vu stond ondertussen zwaar gepikeerd in een ander stukje wei, die houdt wel van een feestje dus die baalde dat ze het moest missen. Besloten dat ze er wel bij kon, dus daar kwam onze knappe (maar momenteel te vette) ramptoerist.

Helaas voor Vu kreeg ze niet helemaal het welkom wat ze had verwacht van haar moeder

Niet scherp en Kirs kijkt lekker gezellig, maar mijn pennyhart vond het wel leuk om de familie zo op de foto te hebben. Vu die qua kleurtje kopie is van mams, maar qua bouw meer van haar vader laat zien. En Nim precies omgekeerd, kleurtje van pap en bouw (en karakter) weer dichterbij Kirs.

Na al die rondjes wei was Nim ook wel zeker genoeg van de plattegrond dat ze zelf even rustig rond ging kijken.

Uiteraard ook even proeven of het gras aan de andere kant van het hek dus echt lekkerder is of alleen maar groener.

Uiteindelijk hebben we ook de 'man' van de groep weer bij zijn damesclubje gelaten, maar die vond het hoogst oninteressant dat er een klein hummeltje bij liep. Die was vooral weer blij dat hij de grote wei weer leeg mocht eten ipv het kleine tussenweitje.

En nog even een kleine visuele uitleg over het spekgehalte van het oudste kind