We hebben een nieuwe Birth Alarm 2.0 Lite aangeschaft. Onze merrie moet binnenkort bevallen en vanavond dacht ik even het apparaat alvast in te stellen. Nou dat 'even' is mislukt.

In de handleiding staat dat je bij de 2.0 Lite een micro sim moet plaatsen. In het apparaat zelf staat een Nano sim, en het gaatje is ook veel te klein voor een micro. Er moet dus sowieso een nano in. Echter, klikt deze niet vast, maar schuift gelijk weer een stuk omhoog. Volgens instructiefilmpjes moet deze er makkelijk invallen. Hoe ver hoort de sim kaart er boven uit te steken?
Ook ben ik benieuwd welke provider jullie gebruiken. Wellicht zit de simkaart er wel gewoon goed in, maar wanneer ik het probeer te koppelen en het nummer bel met mijn eigen telefoon, krijg ik gelijk de melding dat de sim kaart niet in gebruik is. Terwijl ik het vooraf heb getest in een andere telefoon, en dan kan ik gewoon bellen en gebeld worden. Er staat € 25 beltegoed op. Zijn er misschien providers die het gebruik van een alarm blokkeren? Ik heb een nieuwe Lebara sim kaart gekocht, met het netwerk van KPN.
Hopelijk is er iemand die hier verstand van heeft, alvast bedankt!