Wij hebben een tuigpaardmerrie en die wil ik graag laten dekken. Nu duizelt mijn hoofd van alle ideeën en mogelijkheden, ik hoopte eigenlijk dat er mensen zijn die met me mee willen denken

Het gaat om een driejarige Indiana x Atleet x Marvel merrie. Ze is groot, ze meet nu zo'n 1,70m. Ze heeft aardig wat bot, een enorm front en op zich een zachtaardig karakter, maar ze kan wel drammerig zijn. In beweging laat ze een heel krachtig achterbeen zien zoals het een tuigpaard betaamt.
Uit haar moederlijn komen meerdere internationale menpaarden. Zelf men ik fanatiek met onze andere merrie en die sport vind ik echt steeds magischer worden. Dat had ik zelf eigenlijk nooit verwacht, maar de kick van een dansend paard voor de wagen is echt gaaf.
Nu dacht ik: waarom geen paard fokken wat voor de mensport heel geschikt is?
De fokrichting vd hengst maakt mij op zich niet zo uit, zolang hij maar bij het KWPN of een KWPN erkend stamboek ggk is en kan bijdragen aan mijn fokdoel.
Wat ik graag zou willen verbeteren/aanvullen/behouden:
- meer souplesse
- goede galop
- een vriendelijk en rustig karakter (het hoeft niet heter)
- de maat mag wat minder
- het front wil ik graag behouden
- qua model en hoofd mag het wat luxer
Het druist een beetje tegen mijn principes in maar binnen de mensport is kleur van belang. In de meest ideale situatie zou het veulen bruin worden met relatief weinig wit. Liefst een hengst zonder vosfacor.
Qua budget wil ik graag max 1000 euro betalen aan dekgeld.
Als twenter:

Afgelopen najaar:

Ik heb helaas nog geen goede standfoto van nu.
Waar denken jullie aan?