Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight
janderegelaa schreef:Als je de ouders weet dan doe je toch gewoon een DNA test. Dan krijg je papieren met afstamming erbij. En dan zou ik wel KWPN doen.
Jessicazz schreef:[ [url=m/43Lo3c.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dees schreef:Per saldo maakt het sportruiters eigenlijk niets uit waar het paard zijn papieren heeft, zolang het maar papieren heeft.
Dat een KWPN papier meer waard zou zijn dan eentje van NRPS, dat is echt achterhaald.
Je schrijft dat je met je veulen naar een keuring wil. Ook dan kan ik je NRPS aanbevelen, de sfeer is daar goed en je wordt daar ook gezien als je geen grote naam of geldschieter bent.
Nou ja, NRPS is hartstikke okee en ook nog voordeliger. Ik ging naar NRPS.
Silly1972 schreef:Hier ben ik het absoluut mee eens.
Zeker als je met een bonte naar de keuring wil, dan zit je bij KWPN niet bij het juiste stamboek.Dees schreef:Per saldo maakt het sportruiters eigenlijk niets uit waar het paard zijn papieren heeft, zolang het maar papieren heeft.
Dat een KWPN papier meer waard zou zijn dan eentje van NRPS, dat is echt achterhaald.
Je schrijft dat je met je veulen naar een keuring wil. Ook dan kan ik je NRPS aanbevelen, de sfeer is daar goed en je wordt daar ook gezien als je geen grote naam of geldschieter bent.
Nou ja, NRPS is hartstikke okee en ook nog voordeliger. Ik ging naar NRPS.
VValar schreef:Jessicazz schreef:[ [url=m/43Lo3c.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat een leukerd!!
Ik heb alleen ervaring met het KWPN. Qua fokkerij is het KWPN imo waardevoller.
Als je keuringen echt leuk vindt kun je het NRPS beter overwegen. De vraag is wat voor meerwaarde een keuring heeft als je einddoel bijv de sport is. Maar ik denk dat je bij beide geen slechte keuze maakt.
Gebruikers op dit forum: Athelas, ElinaSK, Evilou, Joyceee86, Roihi, Ubermetrics en 4 bezoekers