Nu mijn eerste nakomeling van de fokmerrie onder het zadel is sinds gisteren, hebben we besloten om ze dit jaar nog eens te dekken.
De eerste nakomeling is mede tot stand gekomen door een eerder topic hier, waar mijn keuze voor Mclaren uit gekomen is, is nu 3, en het enige minpunt voor ons persoonlijk is zijn maat. Maar het was wel het eerste veulen van de merrie, dus het kan ook een rol gespeeld hebben...
Verder valt hij ons enórm goed mee, super meewerkend, heel mensgericht karakter (als veulen al), neemt alles op als een spons, mooi gebouwd, had wel langgelijnder mogen zijn, veel zelfhouding en drie echt goede gangen. Ondanks dat hij klein is beweegt hij best wel groot.
Hij gaat nu een 10-15-tal keer ohz, en dan gaat hij terug de wei in tot de winter.
Vorig jaar had ik een merrieveulen van Succession. Ook dit was een super leuk veulen, steviger en groter, had eerder de bouw van de moeder mee. Bewoog ook extra en is goed verkocht naar USA (staat wel nog in BE tot 3jr).
De merrie:
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... 3/louise-l
Voorlopig keur v Charmeur x pref prest ster v Ferro x ster v Wisconsin

Nakomeling Mclaren, hengstje

Dit is een foto van enkele dagen terug, wordt 3 jaar eind mei, is ongeveer 1m56-57

Nakomeling Succession, merrietje

Video's van nakomelingen (ook ohz) kan via PB in whatsapp, hier posten lukt me niet.
Sterke punten vd merrie: sterke achterhand, zeer goede galop, veel front
Mindere punten: stap is wat groot, draaft wat zwaar met veel knie, beetje kortbenig (al is dat nog niet zo erg)
Wat heeft ze alvast doorgegeven: de sterke achterhand, de goede galop, het front, maar ook wat het kortbenige.
Wat ik zeker wil in een hengst: Goede galop, en fijn bewerkbaar karakter. Moeder is braaf maar wel scherp /temperament genoeg. Liefst ook correcte beenstand, goede bovenlijn en fijne aanleuning.
Maat is misschien een wel een aandachtspuntje.
Liefst geen schimmel.
Het eerste waar ik aan dacht is terugdekken met Mclaren maar is toch een gokje ivm de maat. Een nakomeling van hem zou ook optie kunnen zijn maar heb nog geen enkele onder het zadel gezien dus dat is afwachten.
Een hengst die me ook kan bekoren is Dutch Dream, maar dan zit ik wel met lijnenteelt, al zit het misschien toch ver genoeg?
Alvast dank om mee te denken!