xrosalind schreef:Ik dacht dat het regristren pas bij de geboorte moest gebeuren omdat je ook met de naam zit?
Mijn merrie is een Kwpn merrie en de hengst ook + A.E.S goed gekeurd. maar ik dacht dat A.ES ook goed aangeschreven stond?
ja de naam registratie, geb datum en kleur en aftekeningen, das het geboortebewijs ...
maar als je lid bent van kwpn, merrie kwpn is en hengst ook, dan kan hengstenhouder naam hengst doorgeven met de naam moeder bij kwpn, en word het dekbewijs online geregistreerd bij kwpn.
dan kan je geboorte van veulen heel gemakkelijk online doorgeven bij het kwpn.
als kwpn lid heb je online een kwpn account, waar al je paarden staan die je in eigendom hebt, /gehad en welke paarden je gefokt hebt.
daar staat alles al klaar, de afstamming , omdat het dekbewijs bij kwpn geregistreerd is.
ook kan je dekbewijs van ander stamboeken wel bij kwpn laten registreren. en dus ook kwpn dekbewijs bij andere stamboeken registreren.
Alle ggk hengsten bv bij kwpn, nrps, old, holstein, hannover, oldenburg, bwp , zangersheide, staan ook allemaal AES ggk bij.
als je een hengst ziet die alleen maar AES is ggk, dan gaat bij mij alarm af, waarom het niet bij andere stb is ggk, omdat AES voor mij niet het beste stamboek is.
en als je op behindthename.com kijkt, kan je hele leuke namen vinden met bv de letter T.
Wat is de afstamming van het veulen?
wie zijn de vader en de moeder?