Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight
martinev schreef:Dank voor jullie reacties, daar kan ik zeker weer mee verder!
In de zomer is ze meestal wel wat ronder, maar echt een rond en vol dressuurpaard met flink front wordt ze op stand helaas niet, daarvoor is ze echt teveel volbloed.
Ik ga zeker even contact opnemen met Marcel van Manen, dank voor de goede tip Janderegelaar!
janderegelaa schreef:martinev schreef:Dank voor jullie reacties, daar kan ik zeker weer mee verder!
In de zomer is ze meestal wel wat ronder, maar echt een rond en vol dressuurpaard met flink front wordt ze op stand helaas niet, daarvoor is ze echt teveel volbloed.
Ik ga zeker even contact opnemen met Marcel van Manen, dank voor de goede tip Janderegelaar!
Ze hoeft niet ronder. Sterker nog, ze moet een beetje afvallen en wat spieren erbij
Earth schreef:Jan, mooie merrie, fijne hals. Hoe trainen ze dit? Veel longeerwerk? Ik ken het ouderwetse opbinden nog op stal, ik hoop dat dat achterhaald is inmiddels. Dus een paar uur bijgezet in stal laten staan.
martinev schreef:Heel interessant dit. Jan, wat zou je qua training aanraden? Veel bijgezet longeren dus? Dat kan ik wel iets vaker mee gaan pakken vast.
janderegelaa schreef:martinev schreef:Heel interessant dit. Jan, wat zou je qua training aanraden? Veel bijgezet longeren dus? Dat kan ik wel iets vaker mee gaan pakken vast.
Allereerst, voor alle training…Het klopt niet dat dit paard Z2 is en dan op deze manier bespierd is. Of eigenlijk onvoldoende bespierd. Er moet iets veranderen in het voeren. Wat en hoeveel voer jij?
.
martinev schreef:Alleen maar goed dat jullie het zeggen hoor, het werd me toen ik meewerkte aan het artikel van de Hoefslag ook verteld, dat de hals te arm bespierd was. Overigens vonden ze haar daar ook te mager. Naar aanleiding hiervan heb ik het uitgebreid besproken met mijn twee instructeurs en mijn dierenarts. Mijn instructeurs vonden haar juist prima en functioneel bespierd, maar dat zou ermee te maken kunnen hebben dat zij haar alleen in het werk zien, en niet op stand zoals de eerste foto. Mijn dierenarts vond haar zeker niet te mager.
Qua voer, de merrie loopt 24/7 buiten in een kudde met een grote schuilstal en nagenoeg onbeperkt voordroog van goede kwaliteit. Daarnaast krijgt ze ruim een kilo sportbrok van subli, de aanbevolen hoeveelheid Pavo vital complete, een flink handje lijnzaad en zo'n 200 gram sojaschroot per dag. De sojaschroot ben ik toe gaan voegen in de hoop dat de extra eiwitten wat zouden doen voor haar spieren... Oh en nog wat wortels, maar dat zal geen zoden aan de dijk zetten in wat voor een opzicht dan ook.
Het longeren zal ik meer op gaan pakken, doe ik nu inderdaad te weinig. Als ik haar longeer is dat wel altijd bijgezet en met veel overgangen.
martinev schreef:Ik dacht dat dat een goed idee was omdat de mevrouw van het kwpn dat vanmorgen aan de telefoon als de beste optie gaf... Maar als dat niet zo is, dan ga ik dat niet doen natuurlijk! Ik vind het echt lastig om te ontdekken wat nu de beste weg is.