Ze is echt mijn once in a lifetime paard en ik zou zo graag een opvolger van haar willen hebben.
Eva is een San Remo x Damiro uit 2003, heeft Elite en Sport predikaat. Karakter; ze is ontzettend braaf en betrouwbaar, maar niet makkelijk. Bouwt snel spanning op op vreemd terrein, sluit zich dan af voor alles, maar zal geen gekke dingen doen. Ze heeft overal een mening over en brengt die best beleefd. Vanwege haar leeftijd is er overleg geweest met o.a. de DA en mijn instructrice (ervaren fokker), die staan achter mijn plannen.
Ze heeft 2x een veulen gehad, beide ster merries die sprekend op haar lijken, zowel in karakter als uiterlijk. Voor mij is dit wel het eerste veulen.
Doel is een leuke opvolger voor mezelf te fokken. Een fijn paard met een goed karakter waar ik als gemotiveerde hobby ruiter goed mee kan doen in de basissport dressuur (wedstrijden) en waar ik ook het bos mee in kan of misschien een laag sprongetje mee kan maken.
Formaat wil ik behouden, iets groter mag, kleiner niet. Volgens de keuringsrapporten is haar galop het beste, haar stap is op zich goed maar iig door mij lastig goed te rijden.

(meer foto’s ook te vinden in het topic uit mijn onderschrift)
Wat denken jullie dat een passende hengst zou zijn voor haar en waarom?
In Style wordt mij geadviseerd door mijn omgeving en ik moet zeggen dat ik ook wel gecharmeerd van hem ben, al vind ik vosfactor een nadeel en ik merk dat ik het wat beter wil begrijpen voordat ik echt een goede keuze kan maken.
Per PB kan ik eventueel nog de link sturen naar haar in de KWPN database, link naar een recent wedstrijd filmpje en link naar openbaar vindbaar filmpje van een van haar nakomelingen.