Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Frachiuqms schreef:Hoi allemaal
Ik heb even een vraag.
Ik heb een Andalusië met papieren. En zou haar graag willen laten dekken. Waar doe ik dan goed aan. Ook door een hengst met papieren? Of maakt dat niet uit? Ik wil het veulen uiteindelijk zelf houden.
Ze heeft bij haar vorige eigenaren al 2 veulens gehad. Is het dan nog wel ok als je haar nog een keer laat dekken. Ze is 12 jaar oud.
Ik hoor het graag van jullie..
Frachiuqms schreef:@fleurtje
Bedankt voor je reactie.
Ik ben voornamelijk bezig met dressuur. Mijn paard heeft helaas het een en ander mee gemaakt in het verleden.dus ben ik nu meer het vertrouwen op aan het bouwen en dressuur matig te rijden. Nu hou ik zelf meer van een sprongetje maar dat zit er bij deze dame niet in haha. Ook vind ik het prachtig om lekker buiten te rijden. Heerlijk in de natuur niets moet. Dus ik denk vooral veelzijdigheid. Ik heb vast wel een foto van de stand. Wat kan ik daar mee doen dan?
Frachiuqms schreef:Hoi allemaal
Ik heb even een vraag.
Ik heb een Andalusië met papieren. En zou haar graag willen laten dekken. Waar doe ik dan goed aan. Ook door een hengst met papieren? Of maakt dat niet uit? Ik wil het veulen uiteindelijk zelf houden.
Ze heeft bij haar vorige eigenaren al 2 veulens gehad. Is het dan nog wel ok als je haar nog een keer laat dekken. Ze is 12 jaar oud.
Ik hoor het graag van jullie..
AM_Horses schreef:Het beste is om na te gaan wat voor paard je wilt fokken. Daarna kijk je naar je merrie, wat te kunnen verbeteren. Daarom is het heel belangrijk om een goede stand foto te maken. Kun je hier delen, en kunnen we meekijken naar verbeter punten.
Tegenwoordig dekt bijna alles ki. Ik zou persoonlijk ook niet voor natuurlijk kiezen. Is niet iets romantisch, bij paarden.
Met stamboom of zonder. Ik zou ook altijd een hengst kiezen wat wel papieren heeft en liefst ook ggk. Zo weet je de achtergrond, en eventueel wat de voor ouders fokken. Dus ook de gezondheid.
anjali schreef:Paarden bestaan op deze aarde al zo'n 70 miljoen jaar. En de eerste mensen,of mensachtigen, pas sinds 10 miljoen jaar.Dus het is paarden al vele miljoenen jaren gelukt zich op natuurlijke wijze voort te planten. Al veel langer dan mensen.
anjali schreef:Ik wil geen ki tenzij noodzakelijk om medische reden. En niet om romantisch of niet romantisch maar om natuur versus techniek. Er zijn nog stamboeken die voornamelijk natuurlijke dekkingen doen.Waar ik van weet zijn Engels Volbloed en Fjordenpaard.Waarschijnlijk nog wel meer. Ik vind dat de voortplanting bij paarden momenteel ontaard is met zelfs embryotransplantaties etc. En dan vraagt men zich af waarom paarden zo belachelijk duur zijn geworden.Een paard wordt op deze manier een product.