Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
NatasjavE schreef:Je hebt bij het KWPN het boekje selecteren om te presteren en daar wordt per fokrichting vrij precies omschreven wat ze graag willen zien en waarom. Daarna wordt op elk onderdeel van het scoringsformulier (gebruikt op keuringen om paarden te beoordelen) hoe dat dan echt eruit zien met behulp van plaatsjes.
Is echt een leuk boekje kan ik zeggen.
Xyris schreef:Hey bokkertjes,
ik ben me aan het verdiepen in de bouw van het paard specificiek voor creature design. Ik ben erg benieuwd wat men nou als 'ideale bouw' beschouwt, waarom, waarvoor en onder welke omstandigheden. Ik zie hier graag discussies over ontstaan, het is puur informatief voor mijzelf en ik zal de kennis ook toepassen op meer dan alleen paarden.
Denk aan:
- Rijpaard
- Trekpaard
- Pakpaard
- Lange afstand
- Snelheid
- Dressuur
- Springen
- Bergpaard
- Steppepaard
- etc etc.
En uiteraard ook combinaties hiervan!
Ik zou graag foto's zien bij de uitleg ter illustratie en ik hoop ook dat mensen die fokken hun input kunnen geven hier en/of informatie en inzicht kunnen verkrijgen.
Het is dus een vraag voor specifiek creature design, maar de aard van de vraag lijkt mij ook erg geschikt voor een discussie over het onderwerp mbt fokken.
Ik zie het graag tegemoet, bedankt alvast!
NatasjavE schreef:Je hebt bij het KWPN het boekje selecteren om te presteren en daar wordt per fokrichting vrij precies omschreven wat ze graag willen zien en waarom. Daarna wordt op elk onderdeel van het scoringsformulier (gebruikt op keuringen om paarden te beoordelen) hoe dat dan echt eruit zien met behulp van plaatsjes.
NatasjavE schreef:Dat is geen foto die het paard voordelig presenteert. Die zou ik niet plaatsen als voorbeeld voor een ideale bouw.(omdat het dier hier onvoordelig opgesteld staat.)
Zeker niet zonder het gebruiksdoel erbij. Voor de dressuur vind ik het zeker niet een ideale bouw. Dat wil zeggen…afgaande van deze foto.
Wellicht een eventer?