Op zondag ochtend in het zonnetje met een kopje thee er bij hebben wij toen dit mogen aanschouwen

Deedee heeft bijna al mijn dromen waar gemaakt.

Ons ZZ debuut afgelopen zomer
Ze is een super sportpony, heeft naast haar moeder en naast haar nichtje (uit haar zusje gefokt) in de prijzen gelopen op de hippiade, in het enkelspan loopt ze ZZ dressuur en Z vaardigheid, ze is zowel bij de jonge pony's als bij de oudere pony's rijpony talent geworden bij het stamboek. En daarnaast heeft ze op de keuring ook een 1e premie behaald.
Maar wat is er dan nog mooier dan je fijne merrie lijntje voort zetten?
Dus opzoek naar een knappe man. Mijn eisen zijn binnen het stamboek erg lastig. Ik zou graag dekken met een grote maatse vos, uit de oude vos-lijntjes, mooi front, fijn karakter en ABOP of in de sport gelopen.
Daarvan is er precies 1, en dat is haar vader.
Mijn eerste keus, na haar vader, staat dit en volgend jaar in Scandinavië, dus dat was even te gek voor een natuurlijke dekking

Toen zag ik dat een mooie opvallende verschijning uit de nieuwe jaargang die ik ook op mijn interessante hengsten lijstje gezet had echt super dichtbij kwam te staan. Totaal wat anders, maar heb veel vertrouwen dat deze combinatie ook een fijne sportpony gaat geven.
Malino v.d. Buitenweg, een 3 jarige zwart-roan, nog niet geprimeerd ivm corona, wel een mooi lineair score formulier. Super braaf met dekken en in de omgang.
De toekomstige papa bij hun 1e date.

Bij hun laatste date hadden ze mooier weer.

En, na 11 dagen dekken

Uit gaand van de laatste dekdatum zit ze op 19 april op 335 dagen dracht.
Ze groeit lekker, ze heeft best nog een tijdje fijn in de sport gelopen maar dat is inmiddels over.
Een maandje geleden, op ongeveer 6 maanden dracht, al een mooi ballonnetje. Haar humeur is wel eens beter geweest

Ik heb zijn lijntje na gezocht, en zijn ouders hebben nooit vossen gegeven, zijn ene opa wel.
Ik ga er dus van uit dat hij geen vos draagt.
De kleur kansen zijn dan zwart en zwart-roan.
Ik hoop enorm op een zwart-roan merrie, dus verwacht dat ik een zwarte hengst krijg

Uit Deedee haar moeder (die vos-roan was) heb ik ook nooit een roan gekregen.
Morgen moet ze nog precies 4 maanden!
Spannend, spannend, spannend!