Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
petraaken schreef:hmm, ik had vorig jaar toch redelijk snel mijn paspoort. Paspoorten worden wel naar mijn ervaring pas in november of december opgestuurd. Heb je gemeld dat het veulen reeds is verkocht en dat de eigenaars om het paspoort vragen? Als je het stamboek wilt telefonisch bereiken moet je dat in de ochtend doen. Misschien hebben ze door corona ook personeelsproblemen waardoor het allemaal langer duurt.
mooney schreef:Naar wat ik hoor zijn er bij meerdere stamboeken vertraging. De stamboeken moeten normaal voor 6 maanden leveren maar hebben dit jaar ook verlenging tot 9 maanden gekregen omdat het door corona allemaal niet soepel loopt
StalNollie schreef:mooney schreef:Naar wat ik hoor zijn er bij meerdere stamboeken vertraging. De stamboeken moeten normaal voor 6 maanden leveren maar hebben dit jaar ook verlenging tot 9 maanden gekregen omdat het door corona allemaal niet soepel loopt
Dat is niet waar het veulen moet normaal gechipt zijn met 6 maanden dit is nu 9 maanden geworden maar staat dus los van uitgifte na het chippen. Meestal heb je het binnen week a 4 weken wel binnen.
Ibbel schreef:Ik ken het NRPS als een heel fijn klantvriendelijk stamboek. Als het echt niet lukt ze aan de telefoon te krijgen en je woont een beetje in de buurt, ga even langs. Alle kans dat je kunt wachten op je paspoort - het is nl in een vloek en een zucht gemaakt.
Lynn_Nikita schreef:Wij hebben ook vertraging, wel Zangersheide en geen NRPS
friesiszwart schreef:Na het chippen altijd snel de papieren binnen. De volgende dag vaak al de rekening ontvagnen en zodra deze betaald is snel ontvangen.
_Lente schreef:Heb je al gebeld?
Misschien zijn ze deze week gesloten, maar ik had het paspoort in november een dag na mijn telefoontje. Toen werd het direct gereed gemaakt en opgestuurd.