Graag zou ik hier fokadvies ontvangen voor mijn merrie.
Ze is een Toto jr x Cachet L x Krack C van 2,5 jaar oud. Aankomend jaar wil ik haar laten dekken.
Voor wat ik nu van haar kan zien is het een fijn, intelligent en werkwillig paard. Ze is scherp maar wel op een fijne manier en ze heeft een stoer karakter.
Ze is niet snel bang en zoekt alles graag op.

Ze is op dit moment nog iets wat week gekoot naar mijn idee en ze is natuurlijk erg compact.
Ze heeft 3 functionele basis gangen voor wat ik er nu uit op kan maken.

Ik heb zelf natuurlijk wel een aantal favorieten maar wil graag input horen van andere mensen.
Het wordt uiteraard haar eerste veulen dus alleen vers en goede kwaliteit. Prijs maakt mij niet zo heel veel uit.
Mijn lijstje:
Vivaldi (ben ik enorm fan van maar blijkt moeilijk drachtig te maken?)
Vitalis
Blue Hors Farrell
Franziskus
Hele verschillende paarden maar ik denk dat ik ook niet perse vast zit aan 1 type paard bij haar.
Graag hoor ik waarom (een van) de hengsten van mijn lijstje absoluut niet zou passen.
Ik krijg volgend jaar pas mijn eerst gefokte veulen dus ik ben echt compleet onervaren als het hier om gaat. Daarom graag jullie ideeën.
Als veulen:
Als 2 jarige net uit de opfok (haar moeder loopt erbij)
En vandaag als 2,5 jarige
Ze kan ook heel goed stappen trouwens

Ze is in het bezit van een DOC predicaat en ik zal volgend jaar iemand langs laten komen om te kijken of ze geschikt is om voor te stellen op de keuring (ze heeft helaas een reebeen). Mocht dit niet door kunnen gaan is mijn doel volgend jaar zadelmak maken en een ibop rijden met haar (haar moeder had 85,5 punt) en verder uitbrengen in de sport. Het veulen is voor mijzelf dus ik hoef niet perse een commerciële hengst.
Alvast super bedankt voor het meedenken!