Ik ben nog lang niet op zoek naar een paard. Maar ik ben me wel langzaam aan het oriënteren.
Ik heb altijd de fijnste aansluiting gehad bij koudbloedpaarden. En ik ben op de manege verknocht geraakt aan de fjordenpaarden. Of eigenlijk één fjordenpaard. Er staat daar een bijna tonrond geribde fjord van 1,50+ m. Een enorm dier voor een fjord dus. Daar kan ik echt heel leuk mee overweg. en ik zou dus later graag een fjord willen. Maar vanwege mijn eigen lengte en gewicht moet dat dan wel net zo'n reus zijn. En hoe dichter naar de 1,60 m hoe beter. Maar omdat fjorden van dat formaat weinig voorkomen wil ik graag kijken wat voor opties er nog meer zijn.
Ik ben nogal een Scandinavië-fan dus alles wat uit die hoek komt heeft een streepje voor.

En de centrale vraag van dit topic als ik geen fjord kan vinden, welke opties zijn er dan verder nog?
Om wat meer richting te geven, wat ik leuk vind aan de fjord hier op de manege is: werkwillig, intelligent, groot knuffeldier en gezellig eigenwijs (lees bij vlagen strontvervelend).
Dus brandt los.
Edit: Ik heb geen wedstrijdambities en kruisingen zijn ook welkom.