Ik wil alvast even zeggen dat ik nieuw ben hier, dus indien die toppic hier niet mag, laat gerust iets weten!

Laat ik even de situatie schetsen.
Ik heb sinds een maand een veulentje van 6 maand (ondertussen 7) bij mij op stal staan. Een heerlijk lief hengstje dat gedurende de eerste 6 maanden van zijn leventje samen met zijn moeder op de weide heeft geleefd.
Jammer genoeg moet hij nu snachts naar binnen, al verloopt dit de ene keer wat vlotter dan de andere keer.
Hij loopt prima mee aan het touw, al stopt hij abrupt op sommige dagen en blijft hij gewoon staan. In het begin was dit vooral voor zijn stal, dus ik ging er van uit dat hij het niet fijn vond om in zijn stal te moeten. Al durft hij dit ondertussen ook te doen van en naar de weide. Hij blijft dus gewoon staan, zonder enige indicatie waarom. Je merkt geen angst of dergelijke... Zijn vriendje meenemen hebben we ook al geprobeerd. Wegwandelen met zijn vriendje, in de hoop dat hij er achteraan zou willen gaan, hebben we ook al geprobeerd. Voer interesseert hem op die momenten ook niet. Hij wil gewoon staan en kijken....Blijven wachten tot hij een voetje verzet en dan belonen hebben we ook al geprobeerd. Maar 20 minuten later en nog geen 10 centimeter verder was ook niet het ideale resultaat. Soms helpt het als er iemand achter hem wandelt. Maar dat is niet echt een optie aangezien ik meestal alleen ben. Ik ben echt ten einde raad....