Dit jaar was voor mij een ware nachtmerrie. Een prachtig hengstveulen verloren van Wild Thing en Formidable aan Placentitis. Alsof het nog niet erger kon, is mijn alles, mijn maatje Formidable overleden.

Alles voelde zo dubbel en wist ook even niet zo goed hoe verder. Er moesten hengstenkeuzes gemaakt worden. Formidable konden we immers niet meer gebruiken.
De eerste combinatie
Santareina (Sammie) v. Houston x Feinbrand
Z dressuur, prok, uit de bekende Reina stam
Is drachtig van de jonge talentvolle hengst Nashville v. Desperados x westpoint

Sammie met haar dochter van Formidable
Sammie is 12 juni voor het laatst geinsemineerd. 18 mei 2022 is ze 340 dagen drachtig
Voor Wild Thing hadden we de hengst Fontaine gekozen. Na een paar pogingen en verwerpen. Zakt de moed nogal in de schoenen. Nu hebben wij nog niet zolang een nieuwe eigen hengst die dit jaar voor het eerst mocht dekken. We hebben nog een poging gedaan met hem...
Meet White Dream

Cremello hengst
Weissgold x mascarpone
Oldenburg

En ja hoor, gisteren is ze drachtig gescand

Wild Thing V
Jazz x Juventus x Sultan
Z dressuur, doc predicaat

Wild Thing is 15 juli voor het laatst geinsemineerd. 20 juni 2022 is ze 340 dagen drachtig
En de laatste merrie, extra bijzonder ook. Ons eigen drie jarige fokproduct en nakomeling van Formidable. Drachtig van White Dream.
Nigrante
Formidable x Rhodium x democraat
Ster

Nigrante is 16 mei voor het laatst geinsemineerd. 22 april 2022 is ze 340 dagen drachtig.
Dit wordt het allereerste veulen van zowel Nigrante en White Dream.
We kijken enorm uit naar de veulens, hopelijk mag alles goed verlopen. Volgen jullie gezellig mee?