Nadat ik vorig jaar Nadjarah heb kunnen kopen (zie vorige volgtopic: [KS-MK] Na regen komt zonneschijn? Arabische veulentjes verwacht), is ook mijn energie/positiviteit om weer te gaan fokken weer terug gekomen, hopelijk mag het geluk onze kant eens opkomen.
Eind april heb ik een nieuwe merrie gekocht, uiteraard zuiver Egyptisch, Rakizah, ze is multi kampioen in de USA en heeft een fantastische afstamming. Haar overgrootopa is bij sommigen misschien wel bekend, de prachtige Tammen, de hengst van Patrick Swayze.
Rakizah is inmiddels drachtig en zal rond begin september (als ze 3 maanden drachtig is) haar vlucht naar Nederland gaan maken. Ik ben zó benieuwd naar haar, de mensen op de stal waar ze nu staat in Amerika zijn helemaal verliefd op haar, omdat ze zo'n fantastisch lief karakter heeft

Zij is de eerste merrie die haar veulentje verwacht volgend jaar, uitgerekend 4 mei 2022.
LF Bint Rakizah

En ze is drachtig van kampioenshengst, LF Al Saher.

Nadat we dit jaar begonnen met (wéér

Onze tweede combinatie, uitgerekend op 10 mei 2022:
Mijn eigen gefokte, zuiver Egyptische AZ Aleeyah

Drachtig van Mansour KS

Voor een vol zusje of broertje (zal dat laatste wel worden

Daarnaast was het de bedoeling om Nadjarah dit jaar te dekken, nu voor een veulen voor mezelf. Helaas loopt dat iets anders dan gepland. Eind mei is ze geïnsemineerd, wat helaas niet gepakt heeft. Daarna komt ze helaas niet meer in cyclus. Inmiddels ook Regumate geprobeerd, wat helaas ook zonder succes was. Omdat ik geen zin heb om meer met haar aan het dokteren te gaan, wachten we nu gewoon af of ze nog uit zichzelf hengstig gaat worden. Mocht dat zo zijn, afhankelijk van wanneer, wil ik nog een poging wagen. En zo niet, dan gaan we volgend jaar verder kijken en ga ik na het afspenen van haar veulen weer andere leuke dingen met haar doen.