Linkje naar Horsetelex: https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... 92/feandra
De merrie heeft 1.35 gesprongen en loopt momenteel L2-M1 niveau dressuur.
Merrie heeft veel bloed (bijna 60% volbloed), hoewel je dit qua maat en formaat wellicht niet direct zou denken.
Mijn eigen interesse ligt in de dressuur, maar het zou afbreuk doen aan de mooie stam waar ze uitkomt en aan haar eigen prestaties om voor een dressuurhengst te gaan. Het doel is dus een zo goed mogelijk bewegend springpaard te fokken, dat , indien het niet bij mij blijft, als springpaard verkocht zal worden.
Ik zit dus zelf richting Contender nakomelingen te kijken, maar sta ook zeker open voor andere suggesties.
Punten die ik wil behouden:
- Ze heeft een fantastisch karakter en instelling en hier wil ik niks op inleveren
- Ze heeft zeer veel uithoudingsvermogen
- Ze heeft een goede galop
- Ze heeft maat en formaat, hoewel ze ook niet robuuster hoeft (1.74 zal ze ongeveer zijn)
Waar ik naar op zoek ben:
- Ik wil souplesse en elasticiteit toevoegen, specifiek het ruggebruik verbeteren
- In het parcours wordt ze erg heet en kan ze het overzicht wat verliezen. Door het hete drukt ze dan ook snel de rug wat weg
- Schouder is iets stijl en zou schuiner mogen
- Ze zou makkelijker tot dragen mogen komen
Mijn lijstje tot nu toe is (willekeurige volgorde):
1. Contendro I (Contender x Reichsgraf x Rasputin) 1.68
Vers beschikbaar bij Triple V Dekdiensten
2. Catoo (Con Air x Caletto I x Corporal)
Via Caletto I zou je terugfokken op Cor de La Bryere x Consul - ik weet niet wat dat qua inteeltcoefficient oplevert
Beschikbaarheid?
3. Conthargos (Converter I x Carthago) 1.72
Via Carthago zou je terugfokken op Capital - ik weet niet wat dat qua inteeltcoefficient oplevert
Vers beschikbaar
Duur, maar dat is niet direct leidend, ik wil eerst zoeken naar de beste match
4. Hamlet (Nimmerdor x Notaris x Le Val Blanc xx)
Vrijer bloed icm mijn merrie
Alleen diepvries beschikbaar
Nog wat informatie over de moeder van Feandra, Leandra:
Leandra heeft zelf succesvol in de klasse ZZ gesprongen en daarmee het sportpredicaat verdiend. Leandra’s halfzus Germania VIII (v. Calando I) heeft op internationaal niveau gesprongen. Leandra’s moeder Cortina II (v. Lord) is een dochter van de Calypso I-dochter Udine II. Laatstgenoemde is de moeder van de ZfdP-goedgekeurde hengst Campagne (v. Campione) en de grootmoeder van tal van goedgekeurde hengsten en sportpaarden. Zo is Udine II grootmoeder van het 1,60m springpaard Chicago Lyngriis (v. Carano), die eerder onder Camilla Ernst en nu onder Kirsten Coe op het hoogste niveau springt.
Verder is Leandra sterk gerelateerd aan de goedgekeurde hengst High Valley Z (v. Ahorn), die onder Jos Lansink op het hoogste niveau van de springsport acteerde. Ook Tikita (v. Corland) bevindt zich in de nabije moederlijn van Leandra. Tikita sprong voorheen onder Angelique Hoorn en op 1,40m niveau onder Tiffany Foster en wordt nu op 1,60m niveau uitgebracht door Eric Flameng. Daarbij is de in Holstein en Zangersheide goedgekeurde hengst Commanchi (v. Cassini) ook gerelateerd aan Leandra. De Duitse ruiter Jörg Naeve behaalde vele successen met de hengst, waaronder overwinningen in Hannover, Dublin, Falsterbo en Wiesbaden. Verder vinden we in Leandra’s moederlijn onder andere de volgende internationale springpaarden terug: Not Again (v. Lux) onder Ludo Philippaerts, de naar Mexico geëxporteerde Argentino van de Zuuthoeve (v. Thunder van de Zuuthoeve), Uletta van de Dwerse Hagen (v. Cento Lano) onder Patrick Spits en Dollar van de Zuuthoeve (v. Heartbreaker) onder Mohammad Bin Nasser Al Thani.
[u]Enkele foto's van Feandra:

Alvast dank voor het meedenken!