Korte info vooraf over Fenne (moeder).
12 juni 2009 is onze zelf gefokte Friese merrie Fenne geboren. Fenne komt uit onze eigen gefokte lijn en dat gaat jaren terug! Ik kan alle namen niet opnoemen omdat het veel te ver terug gaat

Fenne haar afstamming is: Felle 422 x Folkert 353.
De droom van mijn vader is toch wel weer een veulentje te fokken van zijn eigen lijn zodat deze toch wel blijft bestaan (zolang het kan). Aangezien Fenne nu dus al 12 jaar is moesten we niet al te lang wachten om een veulentje te fokken. Vorig jaar heeft het 4 pogingen geduurd voordat Fenne drachtig was. In augustus 2020 is het dan ein-de-lijk gelukt

Op 16 juli 2021 om 02.10 uur is Senne (merrieveulen) geboren. De bevalling ging volgens boekje en de nageboorte kwam er keurig binnen 6 uur af. Senne is geboren tussen een kudde van totaal twee paarden en drie koeien. Inmiddels is ze twee dagen oud en ze is echt geweldig, heel nieuwsgierig, niet bang, houdt van kriebelen. Ze heeft een prachtig chique hoofdje en zit al mooi in elkaar.
Senne haar afstamming is: Menne 496 x Felle 422.
De precieze keuze waarom Menne durf ik niet zo te zeggen mijn vader heeft immers genoeg kennis en heb dan ook niet gevraagd waarom deze hengst.
Kijk, geniet en volg vooral onze avonturen met Senne en Fenne natuurlijk.