De merrie is een 1.71m Ster PROK merrie van Fairytale (v Lord Leatherdale) x Elite v Vivaldi x Gribaldi.
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... 7/jolirose
Standfoto, hier wel al 9 maanden drachtig

Ze heeft dit jaar een heel leuk merrieveulen van Fürst Dior gekregen. Op de foto minder dan een week oud.

Punten die we willen meenemen in onze overweging:
- ze is grootramig met veel front (ook onder het zadel), mooi, maar ik wil geen buffel fokken.
- de bovenlijn is aandachtspuntje, zowel de iets weke rug verbeteren als souplesse.
- Ze heeft prima basisgangen (goede stap), maar galop mag nog net iets meer.
- Karakter is top, staat bij alle dierenartsen van de praktijk bekend als het brave paard.
- Lord Leatherdale, Vivaldi, Negro, Krack C, Gribaldi, zit allemaal al in de afstammeling.
Hengsten die we in gedachten hebben:
- Fürst Dior vinden we goed gelukt (in hoeverre we dat kunnen inschatten bij een veulen van een week oud). Maar is ook leuk om een andere combi te proberen.
- For Ferrero stond vorig jaar ook op het lijstje. Zal mogelijk de galop verbeteren. Wel zie ik bij de nakomelingen 'hit and miss'; sommige zijn goed gelukt en sommige (zelfs uit hele goede merries) vind ik het toch net niet geworden (niet zo groot, beperkte gangen).
- Just Wimphof, ook mooi vrij bloed, goede cijfers op de verrichting, maar bij laatste hengstenselectie vond ik toch een aantal nakomelingen wat beperkt in de bovenlijn.
- My Blue Hors Santiano, op het moment mijn favoriet, zal galop en souplesse verbeteren, maar er is natuurlijk nog niets bekend over de nakomelingen. Ook als ik naar het genetisch profiel kijk lijkt het front wat op de merrie (verticale halsrichting, wat zwaardere halsbespieding, schuine schouderligging), en dan kom ik op het punt dat ik niet nog robuuster wil (maar hij is wel erg gaaf).
Ik ben benieuwd wat jullie gedachten zijn!