In 2017 was mijn palomino merrie in mei uitgerekend. Helaas beviel ze van een waterhoofd veulen. Lady is toen pleegmoeder geworden van een Friese hengst, Dirk. Dirk is zilveren hengstveulen van bokt geworden. Helaas is Lady na 2 dagen overleden aan een scheur in de baarmoeder.
Haar verhaal:
https://www.bitmagazine.nl/het-afscheid ... tly/86494/
En haar volgtopic destijds :
[KS-MK] Mijn kindje krijgt een kindje!
Toen probeerde wij met Abby een veulen te fokken met de gewonnen dekking van Lady. Ze was in 1 keer drachtig. Helaas heeft ze na 60 dagen haar vruchtje verloren.
Haar volgtopic
[KS-MK] Gunnen ze ons nu het geluk? Paard x Pony
Voor 2019 hadden wij Abby en Zilver drachtig. Helaas is Abby in december overleden aan koliek. Ook haar 7 maand oude ongeboren veulen heeft het leven helaas gegeven... Zilver heeft wel een prachtig merrieveulen gekregen , Laventhe.
Topic
[KS-MK] Speciaal zwart goud verwacht!
In 2020 hebben we een mooi hengstveulen van Just Wimphof gekregen van Fayola , de dochter van Abby. Jethro go Lightly. Hier heb ik geen topic van.
In 2021 is Zilver weer moeder geworden. Dit keer van een hengst, genaamd Silvester! Deze knappe man is van Omer

Topic
[KS-MK] Zilver word voor de tweede keer mama!
En nu zijn we dan hier! Met haar knappe zoon nog aan de voet is ze vandaag drachtig gescand van Homozygoot Tiësto! Het veulentje wordt dus sowieso zwartbont

Ik heb Tiësto gekozen voor zijn opwaartse bouw , sterk achterbeen, luxe hoofd , mooi behang , sterke rug en een geweldige lief karakter.
Zilver fan 'sweltsjes state'
Pier 448 x Wikke 404
165 cm

Homozygoot Tiësto
Daimond x Willem van nassau
1.69 cm

Tiësto als veulentje samen met zijn vader en moeder

Samen met haar dochter Laventhe

En haar zoon Silvester

Ze is uitgerekend op 29 maart 2022 en de kleurkansen liggen al vast , zwartbont

En dan hebben we ietwat onverwacht ook nog een merrie die zich bijvoegd in dit topic. Zilver haar grote vriendin Fayola go Lightly . Het zal haar tweede veulentje worden. De planning was niet helemaal om haar te dekken maar om lekker te rijden. Maar twee veulens leek ons wel makkelijker zodat ze samen kunnen opgroeien.
Fayola is drachtig gescand van Mac Madison. We hebben hem gekozen vanwege zijn mooie schwung, heel luxe koppie opwaartse bouw & beweging en een lange(re) hals .
Fayola go Lightly
Forty x Turbomagic
1.65 cm

Fayola met haar zoon Jethro go Lightly (v. Just Wimphof)

Mac Madison
1.73 cm
Ferdinand x Jazz

Fayola is uitgerekend op 28 april. Vorige keer beviel ze precies op haar uitgerekende datum

De kleurkansen zijn als volgt:
87.89 % op bruin
6.25% op vos
5.86% op zwart
Willen jullie ook een gokje waken voor Fayola haar baby?

De beide dames