De merrie is een Rhodium x Glendale (9 jaar) en meet 168cm, ze heeft een verschrikkelijk lief karakter maar onder het zadel erg onzeker en sensibel. Wegens pech vorig jaar hebben we haar maar korte periodes kunnen oppakken maar ik ben er van overtuigd dat ze hierin nog het nodige vertrouwen en bevestiging nodig heeft.
Ze heeft een goed achterbeen en lijkt dit ook sterk door te geven, haar front heeft wel verbetering nodig. Ze heeft een ruime, krachtige stap, draf mag meer knie hebben en galop meer opwaarts.
Haar benenwerk is sterk maar lijkt met links heel minimaal frans te staan en wordt er daarom geen concessies gemaakt op het beenwerk!
Haar eerste veulen van Zenon VDL lijkt zich groot en robuust te ontwikkelen (niet in mijn bezit). Tweede veulen van Fontaine TN kan ik nog weinig overzeggen aangezien het hengstje momenteel in de kliniek staat met een steltvoetje.
Ik heb de DA gevraagd over advies en het vererfen van het stelt voetje maar dit is niet bewezen en raad het hij zeker niet af om nogmaals een veulentje te fokken.
In September staat de thuiskeuring gepland voor de merrie.
Linkje naar horsetelex;
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... 14/germa-g
Standfoto:

Veulen van Zenon, foto via PB.
Veulen van Fontaine;

Hengsten die ik erg interessant vind:
Next Level (v. Jarville)
Las Vegas (v. Ferdeaux)
Secret (v. Sezuan) schijnt niet goed op de voeten te zijn maar zijn nakomelingen zijn stuk voor stuk prachtig.
For Ferrero (v. For Romance)
Ik ben erg benieuwd aan welke hengst jullie zouden denken en waarom?