Ze is zonder problemen gewend aan het halster.
Gisteren hebben de eigenaresse van de merrie zelf en ik heel voorzichtig geprobeerd voetjes geven te oefenen en dit ging ook heel goed tegen mijn verwachting in.
Dit gaan we nu dagelijks eventjes oefenen.
(tevens hoefjes met de hand schoonmaken)
Gister ook eventjes halstertouw eraan geklikt maar dit vond het veulen heel moeilijk, toen ze merkte dat ze vast zat.
Wel ging het goed toen de merrie voorop terug naar stal ging en iemand met het veulen er achter aan ging, ik denk dat dat de insteek ook moet blijven zijn de eerst komende tijd, zodat het veulen toch enigzins went aan het idee mee te lopen aan halstertouw maar zonder verdere consequenties als in paniek raken wanneer ze druk voelt aan het halster.
Gister al eventjes bij de hoefsmit die bij vasco op stal was geinformeerd wanneer de hoefsmit erbij kan maar daar ben ik nog niet veel wijzer van

De hoefjes zijn nu al vrij lang maar de eigenaresse van de merrie zelf heeft voorgesteld dat wanneer de merrie gaat het veulen dan ook voor de eerste keer naar de hoefsmit mag.
Heeft iemand een algemeen rijtje met wat voor dingen je een veulen al moet/mag aanwennen?