Genieten bij de spartelvijver met Zilver en Silvester !

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Genieten bij de spartelvijver met Zilver en Silvester !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-21 12:59

Afgelopen zondag zijn we lekker met Zilver en Silvester naar het natuurgebied Drents Friese Wold gegaan. Wat hebben we allemaal genoten!!

Silvester
4 weken
Omer 493 x Pier 448

Zilver fan Sweltsjes state
6 jaar
Pier 448 x Wikke 404

Amanda Melchior deed een mededeling op Facebook dat ze die middag bij de spartelvijver was. Ik heb even na gedacht wat wijsheid was. Maar Zilver moest de dag erna samen met Silvester naar de hengst en dat is anderhalf uur rijden. De spartelvijver maar een halfuur. Dus het leek mij een goede "test". Beide super braaf in de trailer. Gaf geruststelling!

Amanda Melchior heeft de foto's gemaakt, op bokt beter bekend als _l_amanda_l_. Baby liep niet weg van de moeder. Alleen als ze ging spetteren liep hij wat heen en weer :+ Hij houdt duidelijk niet van water :=
Ohja voor mij is een zitles geen slecht idee :=

1. Begin bij de mooiste twee foto's <3
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7. Kijk! Ik durf wel :D (ondertussen soppen mijn sokken :+ )
Afbeelding
8. Ik ben stoer!
Afbeelding
9. Nee grapje, weg wezen!
Afbeelding
10. Lekker chillen <3
Afbeelding
11. Wat is dit toch? Hoort toch in een waterbak?
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.
Afbeelding
14. Heel apart dit...
Afbeelding
15. De leukste als laatste. Wanneer ik bijna val maar mijn lieve vriend heerlijk ligt te genieten _O- :')
Afbeelding

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 13:08

Die zitles vergeef ik je, ik was niet zo blijven zitten :+

Maar prachtige foto's, vindt het veulen ook een hele stoere man! Benieuwd hoe hij uitgroeit, je Bartele nakomeling was ook al zo goed gelukt!

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 13:31

Mooi hoor en genieten! :j

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-21 17:11

Getty_Maan schreef:
Die zitles vergeef ik je, ik was niet zo blijven zitten :+

Maar prachtige foto's, vindt het veulen ook een hele stoere man! Benieuwd hoe hij uitgroeit, je Bartele nakomeling was ook al zo goed gelukt!

Je mag best proberen :))

Dankjewel! Vond Laventhe persoonlijk mooier gebouwd, wat opwaartser. Maar dit is echt een bink <3 Hij is erg leuk

Lief van je compliment over Laventhe. Deze is vrij recent,ze is bijna 2 jaar oud.
Afbeelding

KahluaB schreef:
Mooi hoor en genieten! :j

Dankje! Het was echt heel leuk!

Fleuribelle

Re: Genieten bij de spartelvijver met Zilver en Silvester !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 18:05

Prachtige foto’s. Mooi zo samen genieten. Ik vind hem toch een stoere bink.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 18:09

Gaaf zo samen genieten....wat een genot om zo samen met moeder
en kind door het water te te gaan...

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 21:32

Was leuk dat jullie er ook waren! *\o/* Knap veulen heb je (weer) maar Zilver blijft toch mijn favoriet hoor!
(en ik vond jullie aardig stoer hoor, in galop met een halster haha, met een paar gratis bokkesprongen)
Laatst bijgewerkt door _l_amanda_l_ op 24-04-21 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 21:35

zitles haha, nou ik was er al lang afgedonderd :j

leuke foto’s, lekker lol met je paard hebben! *\o/*

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 22:12

‘Ik kan wel zitlessen gebruiken’
Ziet deze foto’s... Denkt.. :+

Mooie foto’s!

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 10:46

Zitles, ja hoor. :+

Het zijn erg leuke foto's geworden! Ik moest heel erg lachen om foto 5, het hoofd van je veulen: "Mother, you betray me." _O-

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 11:37

Geweldige foto's! Wat geeft Zilver mooie veulens.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 12:51

Zálig !

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 13:08

Moet zeggen dat ik dit echt wel mooi vind hoor!
Ken je van andere topics waarbij ik je vaak zo snel vindt gaan. Maar dan zie ik dit... blije gezonde paarden en veel plezier... dus ja!! Leuk!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 13:12

Geweldig genoten van je prachtige foto's. Ik zit beter als jij IN STAP. _O- Of anders gezegd, ik doe je dit echt niet na. Het valt wel mee met je zitten. Je band is goed met je paarden, jullie hebben lol, en je grote en kleine paard zijn wel heel erg mooi en cute <3 .
Terecht dat dit topic in uitgelicht staat. Het heeft alles waar ik van houd.

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 14:28

Heerlijk toch zo vrij!?
Wat is ie toch leuk <3

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 16:01

_l_amanda_l_ schreef:
Was leuk dat jullie er ook waren! *\o/* Knap veulen heb je (weer) maar Zilver blijft toch mijn favoriet hoor!
(en ik vond jullie aardig stoer hoor, in galop met een halster haha, met een paar gratis bokkesprongen)

Heel lief <3 Ze is ook mijn favoriet :D Haha ja ik had het hoofdstel wel bij mij , denk probeer het even. Ging redelijk :+ Rij haar nooit bitloos := Je word nogmaals bedankt. Zo gaaf !!

Balou_lover schreef:
Heerlijk toch zo vrij!?
Wat is ie toch leuk <3

Het was genieten! Deed dit ook met zijn zus , maar die hield wel van water :P

pien_2010 schreef:
Geweldig genoten van je prachtige foto's. Ik zit beter als jij IN STAP. _O- Of anders gezegd, ik doe je dit echt niet na. Het valt wel mee met je zitten. Je band is goed met je paarden, jullie hebben lol, en je grote en kleine paard zijn wel heel erg mooi en cute <3 .
Terecht dat dit topic in uitgelicht staat. Het heeft alles waar ik van houd.

Hahaha vast niet! Het lukt jou ook wel :))
Lief dat je dat allemaal zegt <3 ben er wat stil van...

Knert schreef:
Moet zeggen dat ik dit echt wel mooi vind hoor!
Ken je van andere topics waarbij ik je vaak zo snel vindt gaan. Maar dan zie ik dit... blije gezonde paarden en veel plezier... dus ja!! Leuk!

Wat een groot compliment van je Knert. Ik gok even dat je doeld op het vroege beleren/wedstrijd rijden en eerlijk gezegt ben ik het wel met je eens. Schaam mij er zelfs wat voor. Destijds werkte ik op een trainingsstal en daar was het normaal. Dus ik had mijn oogkleppen op en volgde het advies wat ik dacht dat "juist" was. Ik zou het zo niet (snel) meer doen. Wellicht wel als 3 jarige voor de kar en soms even in de bak. Maar niet keihard werken en wedstrijden rijden. Na dat jaar heeft ze geen wedstrijden meer gelopen en rijdt ik nog maar sporadisch. Wanneer ik zin heb pak ik haar maar we doen nu alles rustig aan. Heb haar graag heel! Dus voor mij zeker een leerproces al vond ik toen iedereen stom op internet omdat mensen in het "echt" vonden dat ik het zo moest doen :')

Lukasje schreef:
Zálig !

:D

miereneter schreef:
Geweldige foto's! Wat geeft Zilver mooie veulens.

Bedankt! Het valt mij tot nu toe niet tegen :D

marley93 schreef:
Zitles, ja hoor. :+

Het zijn erg leuke foto's geworden! Ik moest heel erg lachen om foto 5, het hoofd van je veulen: "Mother, you betray me." _O-

Ik zie ruimte voor verbetering :))
Hahaha ja die is leuk _O-

Balou_k schreef:
‘Ik kan wel zitlessen gebruiken’
Ziet deze foto’s... Denkt.. :+

Mooie foto’s!

Als ik het zie krijg ik het idee dat ik op een crossbrommer zit :+
Afbeelding
Afbeelding
Dankje! Amanda kan ze knap schieten!

ellepel schreef:
zitles haha, nou ik was er al lang afgedonderd :j

leuke foto’s, lekker lol met je paard hebben! *\o/*

Haha ik ook bijna :')
Dankje! Plezier staat hier voorop! Relaxen en gezelligheid!

kally schreef:
Gaaf zo samen genieten....wat een genot om zo samen met moeder
en kind door het water te te gaan...

Kind vond water nog niet een goed idee :+ Dankjewel! Het was inderdaad genieten! Voor mijn vriend ook in de zon :P

Fleuribelle schreef:
Prachtige foto’s. Mooi zo samen genieten. Ik vind hem toch een stoere bink.

Hij is zeker een knappe bink. Dan zie je het verschil wel tussen een merrie en hengst. Hij is veel breder :D Dankjewel!

Rubs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 16:21

Die eerste foto's zijn echt prachtig, en nee, jij hebt echt geen zitles nodig. Wat is moeder superbraaf zeg.

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 17:28

Heel mooi! Wat fijn dat dit ook gewoon zo kan met zilver en dat het veulen dan zo goed volgt.

Ben je nooit bang dat er een hond loopt die je veulen en/of merrie grijpt? := bij ons is dat altijd een groot ding, al die honden.. helaas zijn ze niet allemaal braaf als er een paard loopt. -O-

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 18:10

Je antwoord op Knert vind ik geweldig om te lezen. Het is niet iedereen gegeven om kritisch naar zichzelf te kijken en 'fouten' toe te geven. Denk dat de meeste mensen in het begin fouten maken of dingen doen omdat ze geleerd hebben 'dat het zo hoort'. Daar dan vanaf kunnen stappen, je methodes veranderen, nieuwe inzichten toepassen: dat maakt je een goed paardenmens. Vind dat inspirerend en hoop dat ik ook mijn hele leven zal blijven doen.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:40

Super leuke foto’s zeg!!! Dat is genieten denk ik!

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:42

Eretria schreef:
Ben je nooit bang dat er een hond loopt die je veulen en/of merrie grijpt? := bij ons is dat altijd een groot ding, al die honden.. helaas zijn ze niet allemaal braaf als er een paard loopt. -O-

Ik fotografeer heel vaak bij deze spartelplas, en ik moet zeggen dat het mij erg meevalt qua problemen met honden daar! Het is een redelijk langwerpige vijver, de voorkant waar de hekjes van de wandelpaden zitten, daar komen de meeste honden met hun baasjes, en de kant waar de foto's gemaakt zijn is dichter bij de ruiterroute dus daar rijden de meeste met paard... Een soort onuitgesproken deal, haha :D Heel af en toe rent er een hond richting ruiterroute of wordt er eens gegromd of eens naar een staart gehapt, maar de keren dat dat gebeurd is kan ik wel op één hand tellen.. :) Maar het kan er op zonnige dagen wel goed druk zijn, en ik denk dat de mensen met de "moeilijke honden" dan gewoon niet komen dus dan zien we ze niet..

Sleipnir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 20:51

miereneter schreef:
Je antwoord op Knert vind ik geweldig om te lezen. Het is niet iedereen gegeven om kritisch naar zichzelf te kijken en 'fouten' toe te geven. Denk dat de meeste mensen in het begin fouten maken of dingen doen omdat ze geleerd hebben 'dat het zo hoort'. Daar dan vanaf kunnen stappen, je methodes veranderen, nieuwe inzichten toepassen: dat maakt je een goed paardenmens. Vind dat inspirerend en hoop dat ik ook mijn hele leven zal blijven doen.

Prachtig verwoord en helemaal mee eens!

Kabayo, wat een prachtige plaatjes van je paarden, terecht dat het in Uitgelicht staat. Met je zit is zo te zien helemaal niets mis en je lijkt mij een erg sympathiek mens.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 22:07

Ik word helemaal blij van zulke foto's!! Bedankt! *\%/*

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 22:08

Wat een heerlijke foto’s!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-21 07:45

Laurie schreef:
Wat een heerlijke foto’s!

Dankjewel!!

manubres schreef:
Ik word helemaal blij van zulke foto's!! Bedankt! *\%/*

Ah wat leuk :D ik kijk ook met plezier terug :) Asjeblieft en bedankt :D

Sleipnir schreef:
Prachtig verwoord en helemaal mee eens!

Kabayo, wat een prachtige plaatjes van je paarden, terecht dat het in Uitgelicht staat. Met je zit is zo te zien helemaal niets mis en je lijkt mij een erg sympathiek mens.

Wat een lief bericht zeg <3 Weet even niet hoe te reageren, maar vind het erg leuk om te lezen :D Ik heb het beste met de beesjes voor.

webster543 schreef:
Super leuke foto’s zeg!!! Dat is genieten denk ik!

Echt genieten! Kan het iedereen aanraden!

miereneter schreef:

Wat lief zeg! Sinds ik ben gestopt met paarden als werk ga ik er heel anders mee om. De paardenwereld is eigenlijk helemaal niet leuk. De druk, de snelheid , het "eigen-plezier". Ik ben tevreden met hoe ik veranderd ben. Geen druk maar lol. Vind ik veel belangrijker. Verder wil ik ergens nog een kant op, maar ik weet nog niet wat. Mij leek working equitation erg leuk en werken aan de hand. Maar ja waar begin je. Ik hoop dat ik nog veel mag leren en zo het mijn paarden nog beter maken. En daarbij weet ik dat ik op bokt niet zo geweldig bekend sta , maar dat komt ook omdat ik het altijd heel lastig vind/vond om mijn mening en gevoel op een normale manier op te schrijven. Vaak weet ik niet hoe ik uit mijn woorden moet komen (niet alleen op internet :+ ) en dan lijkt het zo snel bot. Terwijl ik het zelf echt nooit zo bedoel. Maar een paar bokkers hebben mij geleerd om makkelijker dingen te verwoorden. Dat scheeld zo veel in miscommunicatie!!

Eretria schreef:
Heel mooi! Wat fijn dat dit ook gewoon zo kan met zilver en dat het veulen dan zo goed volgt.

Dankjewel!
Eerlijk gezegd toen ik aan kwam lopen en al dat geblaf hoorde was ik er wel even bang voor. Voor het veulen dan. Zilver blijft wel rustig en trapt de hond van zich af (al eens gebeurd op strand Callantsoog, helaas). Het waren ook een stuk of 15 honden. Maar eigenlijk waren ze allemaal braaf en bleef ik aan de andere kant van het water. En voor de rest zoals amanda zegt :D

Rubs schreef:
Die eerste foto's zijn echt prachtig, en nee, jij hebt echt geen zitles nodig. Wat is moeder superbraaf zeg.

Moeder heet Zilver maar ze is goud waard. Helemaak gek op haar. Ze is echt braaf maar niet "dood". Ik weet wat ik aan haar heb. Dankje voor je compliment!