Predicaten merrie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Orlinapaard

Predicaten merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-21 17:36

Hoi allemaal,

Ik ben me aan het verdiepen in de predicaten die mijn 5-jarige KWPN merrie kan halen. Ik had het idee om haar dit jaar een IBOP te laten lopen, omdat zij zich beter toont onder het zadel dan aan de hand of bij vrij bewegen.

Maar de twijfel slaat nu toe, want ik heb geen ervaring met het rijden van de IBOP en ik hoor dat het niveau heel hoog ligt en dat veel eigenaren dit daarom uitbesteden. Bovendien ben ik nog geen lid van het KWPN en de merrie staat ook nog niet officieel op mijn naam. Dit in orde brengen, maakt het samen met het inschrijfgeld voor de IBOP best een prijzig grapje.

Nu wil ik met haar sowieso de sport in. Is het dan logisch om eerst te proberen het sportpredicaat te behalen en pas als die op zak is, haar aan te bieden op de keuring om ster/keur merrie te worden? Wordt die volgorde vaker toegepast? Wat raden jullie aan?

En om het sportpredicaat te behalen, moet ze dan Z met winst lopen in Nederland, of is een gelijkwaardig resultaat in België even goed?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 18:39

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: Predicaten merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 18:57

Wat is de afstamming?

Als ze nu 5 jaar is dan kun je haar echt veel beter doorrijden naar Z2 op 1 januari en dan met een thuiskeuring het exterieur doen.

Orlinapaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-21 19:08

janderegelaa schreef:
Wat is de afstamming?

Als ze nu 5 jaar is dan kun je haar echt veel beter doorrijden naar Z2 op 1 januari en dan met een thuiskeuring het exterieur doen.

Ferguson X Jetset-D.
Dankjewel voor je advies. Waarom precies zou je dat aanraden? Omdat ze "al" 5 jaar is?