Vorig jaar Fleur laten dekken door de knappe hengst Tornado van stal Aschberg. Helaas werd te elke keer weer hengstig. Ze is in totaal 3 cyclussen gedekt. De eerste 2 is de hengst hier gekomen en is ze gedekt. De 3e keer is Fleur naar de hengst gegaan. Daar heeft ze 10 dagen gestaan en na die 10 dagen was ze nog steeds hengstig maar hebben we haar toch naar huis gehaald. Toen ze weer hengstig moest worden kwam de hengst weer schouwen. Ze was niet hengstig.. maar voor de zekerheid 2 dagen later nog een keer. Helaas... Wel weer hengstig. Erg jammer maar helaas. We gingen haar niet meer dekken nu.
Maar toen... In december ongeveer vond ik haar toch wel erg dik worden maar ik dacht tja. Ze werd hengstig dus kan niet drachtig zijn.
Januari:

Iets later:

En een weekje later:

En van 2 weken geleden ongeveer:

Toen er sneeuw lag.

Vanaf een afstandje...

En vandaag wat dichterbij

En ze lag lekker te slapen vanochtend

Uiteraard is de dierenarts langs geweest om haar op te voelen. Maar helaas vond Fleur dit geen goed plan. Dierenarts vond haar de eerste keer toen ze kwam erg dik. De week erna kwam ze weer langs met nog een dierenarts om het nog een keer te proberen. Ze vond haar in een week tijd ook alweer dikker geworden. Helaas lukte het weer niet. Beide dierenartsen denken wel dat er een veulen inzit. De fokker daarna geappt en hij is ook langs geweest. En ook hij vind haar er erg drachtig uit zien.
Nu is ze wel altijd al te dik geweest dus vind het erg lastig.
Ze krijgen niks anders gevoerd en de andere pony's zijn allemaal niet dikker geworden. Erg spannend dus en helaas weten we niks zeker. Het is dus afwachten. Uier hou ik al in de gaten maar veranderd nog niet echt.
We gaan het zien. Erg spannend!