En het lijkt mij gezellig dat veulen avontuur weer samen met jullie te delen. Het blijft altijd zo’n geweldig iets om mee te maken. Dit zal het 13e veulentje zijn dat bij ons geboren gaat worden maar nog altijd is het even spannend en kan ik niet wachten tot het geboren is!
Maak kennis met de mama in spé:
Perfecto Paris ‘K ’v.d. Locht

(In dagelijks leven Perry genaamd)
Perfectas El Marco x Osvaldo v. stal Fortuna
Vos bont (vermoedelijk splah overo) met 1 donker blauw oog
Perry is een ontzettend zachtaardige merrie, de grootste clown die je altijd laat lachen, gek op aandacht, doet alles voor eten en echt alles wat je je kan wensen in een pony vriendinnetje.
Ik heb Perry als veulentje gekocht en ondertussen is ze uitgegroeid tot een prachtige 5 jarige dame. We hebben meerdere pony’s, maar Perry is toch stiekem veruit mijn favoriet. Ik vind het dan ook best spannend om met haar dit avontuur aan te gaan, want er zijn natuurlijk altijd risico’s aan verbonden. Ook al hebben we de afgelopen jaren gelukkig allemaal gezonde veulentjes zonder complicaties op de wereld mogen helpen. En daar gaan we dit jaar gewoon weer voor

Perry mocht gaan logeren bij deze geweldig knappe man:
Cash-O

Sam van ’t Gildeland x Butterfly Effect x Greulke’s Black Boy
Bruin roan schabrakbont ( vos factor vrij)
1.11m
Op de Nas keuring 2017 heeft hij een 1e premie gehaald en was de beste hengst nieuwe jaargang. In 2018 mocht hij zich uitroepen tot kampioen kleine maat en algemeen kampioen. In de opvolgende jaren mocht hij wederom steeds een 1e premie in ontvangst nemen op de keuringen.
Hij heeft een goede stap, ruime draf met veel kracht, afdruk en souplesse. De galop is ruim met veel zelfhouding en een goed ondertredend achterbeen.

Perry heeft zich laten dekken van 26 juli t/m 3 augustus. Ze heeft zich prima vermaakt op haar logeeradres waar super voor haar werd gezorgd. Toch was ik erg blij toen ze weer thuis was. En dan het wachten tot de scan.. Met het verlossende antwoord: Drachtig!

Uitgerekende datum:
Mini’s zijn met 300 veilig om te bevallen. Gemiddeld bevallen ze ook eerder dan grote paarden. Als ik kijk naar alle veulens die hier geboren zijn klopt dat inderdaad dat dat rond de 320 dagen ligt. Maar het is natuurlijk het eerste veulen van Perry, dus ik heb ook geen vergelijking met andere jaren van haar. De dierenarts gokte op 1 augustus op de bevruchting, dus die datum neem ik voor het gemak als datum om mee te rekenen

Veilig 300 dagen: 28 mei
320 dagen: 17 juni
340 dagen: 7 juli
Kleurkansen:

Ik zou het super gezellig vinden als jullie met ons mee kijken en kletsen tijdens de voorbereidingen, de updates en natuurlijk het eindresultaat