Wie wil er meedenken over een mooie match met mijn Gelderse merrie? Ik heb al jaren een hengst in mijn hoofd, en denk dat hij een passende match is. Maar ik ben benieuwd of jullie hem ook aandragen, of wellicht heel wat anders.
Het gaat om Girona (Floor) uit 2011. Vader Casaron, moeder van Proloog.
Floor is een ster en sport merrie, ingeschreven bij KWPN Gelders Paard.
Hieronder mijn wensen en ‘eisen’:
2 harde eisen:
1) de hengst moet Gelders zijn.
2) ik wil geen kasteel fokken. Eindresultaat zeker niet groter dan 1.67. Heb liever kleiner en rondgeribt, dan groot (wat Floor dus zelf ook is).
Ik hou van echte paarden. Paarden met body en een goed fundament. Dat wil ik behouden.
Verbeteringen ten opzichte van Floor:
- liefste geen concessie op de maat, dus niet kleiner dan 1.60
- karakter. Floor heeft overal een mening over. En dat heb ik ook, dus daarin botsen we vaak. Liefste een hengst die bekend staat om zijn werkwilligheid. Floor is super werkwillig en fantastisch te rijden als ze de activiteit leuk vindt (eventing, springen, boscrossen). Maar ze heeft dus wel altijd een mening. En een stevige mening ook. Daar word ik soms gewoon wat moe van. Het kan allemaal wel iets makkelijker denk ik.
- ze heeft een iets weke rug en is iets strak op de lendenen.
-haar gangen zijn prima en functioneel, maar zeker niet spectaculair. Ook hier geldt: wil liefst niet achteruit op dit punt. Maar wil ook geen benenzwieper.
- ze is het meest fantastische paard in de omgang. Ze houdt van een feestje, is vanaf de dag dat ik haar kocht (met 7 maanden oud) poepmak geweest en is super lief en betrouwbaar met kinderen.
Nou en dit is de mooie rooie waar het om gaat:
Foto’s uit 2018 voor project Krachtpatsers (hier is ze aan de slanke kant want net hersteld van een virusje):

En voor de beeldvorming waarom het niet groot hoeft als er maar een goed fundament/body aanzit, ik ben 1.76:

Dit is Floor eind vorig jaar:

En dit is ze begin dit jaar (met wat Corona-kilo’s en totaal ongetraind door tijdsgebrek):

Floor is een kind van beide ouders zeg maar (lichamelijk gezien). Herken Casaron dingen in haar, maar zeker ook veel van haar moeder.
Dit is haar moeder in 2017, ze was toen 30+. Links staat Floor’s halfzus.

Wie wil er meedenken? Het is de bedoeling om het veulen zelf te houden trouwens.