Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Girlll88 schreef:Dat begrijp ik heel goed. Alleen nu heb ik nog niet echt een richtprijs.
Wat zou een goede prijs zijn voor een net 4 jarige ruin die zadel en ruitermak is gemaakt maar nog niet is doorgereden bv?
Girlll88 schreef:Aaah oke dan weet ik in ieder geval al wat meer.
Dus 3500 euro voor een jong dier dat net zadelmak is is zo gek nog niet.
Daar kan ik al wat meer mee.
We vervolgen rustig de zoektocht.
Esther_r20 schreef:Prijzen liggen echt belachelijk hoog nu. Ook net ingereden halfingers gaan al naar de 4000. Verder zit je al snel over de 5000 heen voor een gereden exemplaar.
Laatst een 5 jarige haflinger ruin, geen wedstrijden gereden, wel oefeningen tot de M kunnen..... Deze was boven de 10.000
Mirranda schreef:Prijzen liggen een heel stuk hoger idd. Jong net zadelmak / licht doorgereden € 4500-6000.
Onbeleerd trouwens ook al € 3500-4500
En alles wat tussen 5 en 10 jaar is >€8500 (mits goed bevestigd en sportprestaties)
Ik zag onlangs een haflinger voorbij komen die de voor je verdriet nog niet gratis had willen hebben en werd ook erg slecht bereden en had geen goede gangen verder, al voor € 4500![]()
Overigens blij met de prijsstijgingen hoor. Eindelijk een fatsoenlijke prijs. Mensen hebben werkelijk geen idee wat een veulentje fokken kosten (en laten opgroeien en beleren daarna) en dan klagen als het dier duurder is dan € 3500.
Gelukkig laten we de tijd dat een veulen €400-500 kostte ook al ver achter ons
Poekkie schreef:Ja idd echt gek. Kennissen van mij zoeken een haf, volwassen en koel, liefst beleerd voor de kar of anders zodanig koel onder het zadel dat beleren niet zo spannend zal zijn. Normale leeftijdsklasse, geen noemenswaardige gebreken, geen eisen op sport/prestaties/dressuur- of springniveau/... ze zijn al een half jaar op zoek met een budget van 5000 euro. Niks te vinden of net verkocht of teruggetrokken uit de verkoop.