Mijn span, Katinka van ongeveer 28 jaar oud, en haar dochter Ciara van 21 jaar oud houden het waarschijnlijk niet heel veel jaren meer vol zo voor de huifkar..

En aangezien we de paarden bij huis hebben, kijk ik al een beetje rond naar wat er zoal te koop is, maar eigenlijk komt er niet echt iets langs waar ik echt een "dat is `m" gevoel bij heb. En eigenlijk wil ik gewoon een kloon van Katinka of Ciara hebben. Zelf maar fokken dan? We hebben de ruimte ervoor..
Beide vind ik te oud om nog mee te fokken, maar ik heb er nog 1 lopen, de dochter van Ciara, Ishara van 12 jaar oud:

Mijn voorkeur gaat uit naar een bruin(bont) veulen, dus ik ga als eerste haar kleur testen en PSSM. Ze heeft veel aanleg voor overgewicht, en schuurt daardoor ook licht in de zomer Ik overweeg nog om een IR test te doen maar volgens mij is er nog veel onduidelijk over de erfelijkheid van IR. Ik zoek natuurlijk wel een hengst uit die absoluut niet IR typisch is qua bouw. Ook vind ik karakter erg belangrijk. Ishara is voor mij eigenlijk net wat te vlot, dus de hengst moet een rustig karakter en vooral niet teveel pit doorgeven.
Nou ben ik al jaren uit het wereldje, en mijn vrienden van de Irish tinker stable hebben prachtige en lieve hengsten, in de meest mooie kleuren maar geen bruinbonte..

Dus hopelijk willen jullie meedenken!
Welke bruinbonte of zwartbonte hengst (stokmaat 1.50 - 1.60) zou aan mijn wensen kunnen voldoen? Stamboek maakt mij niets uit. Als de hengst natuurlijk dekt dan graag in het noorden van het land. En is er nog iets dat ik over het hoofd zie?