Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Rex_Rolfo schreef:Eh, je hebt je paard toch niet dit topic laten lezen [LZP] Wikihow: een zwangerschap faken, huh, wat?!
![]()
![]()
karin30 schreef:Jep mijn lynn is schijndrachtig kan haar het hele jaar door melken, er komt dan ook echt melk uit. Merkte het aan haar volle uiers en een persoon die lynn haar behandeld zij het mijn dierenarts bevestigd dit. Merk er verder niks aan haar. Ze "kreeg" het zo n 2 jaar geleden ze is nu 13 jaar.
Heb ook een paar dierenartsen gehad die het wel erg raar vonden, geen paarden dierenartsen
Brainless schreef:Mijn merrie heeft ook wel eens melk gegeven en mijn opa had een (oudere) fokmerrie die melk gaf als er een veulen bij haar in de wei stond.
Maar dat heeft niks met schijndracht/schijnzwangerschap te maken.
superpony schreef:Maar hoeveel melk geeft ze? En wat doe je ermee? Lijkt mij echt niet goed. Ik zou echt wel willen dat zoiets stopt dan.
Maar goed, wat is echte schijndracht?
Volgens veeartsen komt echte schandracht dus weinig voor.
karin30 schreef:superpony schreef:Maar hoeveel melk geeft ze? En wat doe je ermee? Lijkt mij echt niet goed. Ik zou echt wel willen dat zoiets stopt dan.
Klopt zij de dierenarts ook tegen mij, daarom waren de andere dierenartsen ook zo verbaasd.
Ik melk alleen als de uiers vol zijn en ja hoeveel zou het zijn? Niet al te veel denk zo,n 5 cm
Wat ik er aan zou kunnen doen was antwoord dekken maar ze heeft dus zonneallergie myte en cpl dus dat ga ik dus niet doen
karin30 schreef:superpony schreef:Maar hoeveel melk geeft ze? En wat doe je ermee? Lijkt mij echt niet goed. Ik zou echt wel willen dat zoiets stopt dan.
Klopt zij de dierenarts ook tegen mij, daarom waren de andere dierenartsen ook zo verbaasd.
Ik melk alleen als de uiers vol zijn en ja hoeveel zou het zijn? Niet al te veel denk zo,n 5 cm
Wat ik er aan zou kunnen doen was antwoord dekken maar ze heeft dus zonneallergie myte en cpl dus dat ga ik dus niet doen
Lami schreef:Ik heb het ooit meegemaakt. Merrie was gedekt en drachtig maar eind seizoen leeg gescand. Maar het hele proces bleef gewoon op gang, niet meer hengstig, dikker worden uier aanmaken en melk gaan geven rond de getimede geboorte. Paar keer opgevoeld tussendoor en aan het eind, echt geen veulen aanwezig. Meen me te herinneren dat er iets met geel lichaam of zo niet goed was gegaan waardoor de dracht hormonaal in stand was gebleven
superpony schreef:Lami schreef:Ik heb het ooit meegemaakt. Merrie was gedekt en drachtig maar eind seizoen leeg gescand. Maar het hele proces bleef gewoon op gang, niet meer hengstig, dikker worden uier aanmaken en melk gaan geven rond de getimede geboorte. Paar keer opgevoeld tussendoor en aan het eind, echt geen veulen aanwezig. Meen me te herinneren dat er iets met geel lichaam of zo niet goed was gegaan waardoor de dracht hormonaal in stand was gebleven
Best heftig lijkt me. Jammer dat je niet meer weet wat de oorzaak was. Weet je of ze er iets aan hebben gedaan?
Brainless schreef:Beweging in de buik heeft mijn ruin ook als je daarop gaat letten.. dat zijn de darmen.
Het kan zijn dat een merrie heftig reageert op eiwitten/vetten en daardoor een vollere buik krijgt en oedeem bij de uiers ontwikkeld.
Ook kan ze daardoor vocht in de uier krijgen.
Let wel op.. een vol uier/tepels kan ook duiden op een ontsteking.
Brainless schreef:Bij een schijndracht kan je geen veulen zien bewegen, omdat die er niet is.
Als mensen dan wat zien bewegen zijn het de darmen.