Afgelopen zomer heb ik besloten om mijn merrie Lumière (Gamble H x Houston) te laten dekken. Na wat speurwerk gekozen voor de Gelderse hengst Danser (v. Sander). Ik was opzoek naar een stoere en lieve hengst met een koel karakter.

Lumière is eind Juli uitgerekend. Hier in dit topic ga ik updates bijhouden over haar dracht. Het is mijn eerste ‘eigen’ gefokte veulentje. Allemaal super spannend dus.

Lumière is een 4,5 jarige merrie die ik nu 2 jaar in mijn bezit heb. Ze is super aanhankelijk en een echte knuffelkont. In omgang is ze verder soms wat schrikkerig. We hebben hierin echt al heel veel vooruitgang geboekt dmv grondwerk en schriktraining. Tijdens het rijden hadden we ook last van schrikreacties, maar dit gaat al echt stukken beter. Ze wordt lekker rustig doorgereden. We hebben nog geen wedstrijd ambitie. Zover zijn we nog helemaal niet. Ze is nog volop in ontwikkeling en we geven haar alle tijd. Eerst maar eens een gezond veulentje baren

De meest recente foto van 1 januari

Ze is nu dus 4 maanden drachtig!
Lumière is vorige zomer naar de hengstenhouder gegaan. Hier hebben we Danser zelf ook gezien! Echt een lieverd.

Opa Sander stond ook bij hun op stal.

Ik ben super benieuwd wat voor knap veulentje hieruit komt!