Op het moment ben ik mijn merrie weer aan het oppakken na een blessure (verdikt annulair distaal ligament), dit lijkt met speciaal beslag prima te lukken. Het idee is dan ook om haar eerst nog 1 á 1,5 jaar te rijden en hopelijk een sport predicaat te halen.
Daarna of als het niet lukt zou ik graag met haar een veulentje fokken. Ze heeft 1 eerder veulen gehad van de hengst Henkie en deze is nu 2,5 jaar.
Ik heb niet de beste foto's aangezien ik bijna altijd alleen met haar bezig ben en ze graag dicht bij staat

Ze is een hele lieve aanhankelijke merrie, maar wel een binnenvetter die soms na een bepaald aantal prikkels moeilijk te bereiken is. Ik zoek dus wel een hengst met een goed karakter, maar wel genoeg werklust. Zelf is ze in het werk goed voorwaarts en makkelijk op kleine hulpen te rijden, op haar omgeving kan ze soms wat ril zijn maar blijft wel braaf.
Zelf zat ik te denken aan een hengst die commercieel interessant is aangezien ik haar vorige veulen nog heb en niet alles kan houden. Van zichzelf heeft ze in verhouding een iets kort voorbeen die iets stekerig is, iets meer lengte en knie zou gewenst zijn.
Ze vertrekt wel makkelijk vanaf het achterbeen naar mijn idee, maar zou dat niet minder willen als wat ze nu heeft.
Verder vindt ze het soms iets lastig om haar rug los te houden, na het warm rijden is dit wel heel fijn. Dus denk dat dat eerder spier technisch is, is ook meer te merken met kouder weer.
Zelf vindt ik Fürst Dior of For Ferrero heel gaaf, maar weet niet of dat goed bij haar past.
Ik sta ook open voor Duitse hengsten, qua karakter en bloedspreiding.. heb echter geen idee hoe dat stamboek technisch werkt.
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/428468/eliya