Herkeuring Painted Black e.a.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 00:01

Ik vind dit eigenlijk wel gezeur. Een fokkerij gaat vooruit met goeie prestatie(sport) verervers.
Lijkt wel plaatjes en alleen op bloedlijn fokken.
Laten we maar zwijgen over die springhengsten met slecht exterieur, en al datzelfde franse bloed aldaar. Zullen we die ook maar allemaal schrappen.
Of laten we snel even door de merrielijnen binnen het stamboek gaan en al wat minder waard is buitensmijten of een topic aan wijden.

Wat een gedoe, niemand MOET hem nemen hé.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 00:04

Zannekin schreef:
Laten we maar zwijgen over die springhengsten met slecht exterieur, en al datzelfde franse bloed aldaar. Zullen we die ook maar allemaal buitensmijten.


Dit jaar niet naar de hengstenkeuring geweest zeker??

Magique

Berichten: 1098
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 00:05

Nostalgist__"]
[quote="Magique schreef:
eerlijk gezegd snap ik die negatieve publiciteit rond pB niet zo ...
Paganini wordt er aan alle kanten afgereden door Painted en Paganini wordt ggk wegens succesvol in sport en aanleg voor zwaardere oefeningen ........
Is toch meten met 2 maten ..... ????


Misschien niet helemaal aangezien een Paganini een heel ander type hengst is, met tevens een andere bloedopbouw en merrielijn.
Voor fokkerij niet te onderschatten factoren.
een Havidoff zoon was schijnbaar gewenst.
[/quote]

Ben ik met je eens Nostalgist, maar vind de reden die KWPN opgeeft voor goedkeuren van Paganini beetje raar daar hebben ze het over sportprestaties, als er ook maar één hengst die op sportprestatie ggk moet worden is dat PB (straks) wel.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 00:08

GribaldiFAN"]
[quote="Zannekin schreef:
Laten we maar zwijgen over die springhengsten met slecht exterieur, en al datzelfde franse bloed aldaar. Zullen we die ook maar allemaal buitensmijten.


Dit jaar niet naar de hengstenkeuring geweest zeker??
[/quote]

IK heb het niet over specifiek KWPN. Als dit het beleid is van het KWPN om alleen mooie hengsten en zogezegd goeie bloedlijnen te bewaren, die dan wsch een beetje kunnen springen en bij de eerste helft eindigen in dressuur....
KWPN moet z'n gezicht redden als er straks een hengst alles wint tegen hun hengsten die zogezegd zoveel beter zijn.... dat gaat er nu gebeuren.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 00:08

Waarom niet eerst even afwachten hoe zijn kinderen het doen? Is met rubiquil toch ook gebeurd? In mijn ogen hebben ze het met die hengst slimmer aangepakt toen. En de hengst presteerd ook goed onder anky maar wie van jullie heeft hem wel eens echt van dichtbij gezien??

Nostalgist__
Berichten: 60
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 00:09

Zannekin"]
Ik vind dit eigenlijk wel gezeur. Een fokkerij gaat vooruit met goeie prestatie(sport) verervers.
[/quote]

en dat is niet bewezen


[quote="Zannekin"]
Lijkt wel plaatjes en alleen op bloedlijn fokken.
[/quote]

Ja dat zijn wel onderdelen waarop beoordeeld wordt.

Naast uitstraling draagt een sterk extrieur bij aan het paard in staat stellen om optimaal zijn werk te doen.
Bloedlijnen zijn ook aspecten die men over de gehele populatie in de gaten moet houden

[quote="Zannekin schreef:
Wat een gedoe, niemand MOET hem nemen hé.


Precies, gaat het ook over he Lachen

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 00:15

Nostalgist__"]
[quote="Zannekin schreef:
Ik vind dit eigenlijk wel gezeur. Een fokkerij gaat vooruit met goeie prestatie(sport) verervers.


en dat is niet bewezen

[/quote]

Dan moet je geen enkele 3-jarige keuren. Hij komt ook wel uit prestatiebloed zou ik denken.
Exterieur mag wel wat inboeten als de prestaties extra zijn, genoeg super bewezen springers die als een kapstok aan elkaar hangen.
Verder: wat heb je aan te merken op het exterieur van PB? Buiten dat grote hoofd dat niet echt de doorslag mag geven. Er stond hier laatst een foto van hem waarop volgens mij niet veel aan te merken was.
Laten we alle springers met een slechter exterieur buitenkieperen?? waar zelfs geen conformatiefotos van bestaan omdat ze zo slecht zijn...
Afbeelding Afbeelding

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 00:29

Ik vind PB wel anders als Paganini. Zie in Paganini absolut een goed vaderdier. Dat zie ik dus niet in PB. PB is en blijft een leuk sportpaard, maar geen dekhengst.
En Zannekin jij zegt:
"KWPN moet z'n gezicht redden als er straks een hengst alles wint tegen hun hengsten die zogezegd zoveel beter zijn.... dat gaat er nu gebeuren."

Moeten ze dan alle hengsten die goed presteren nemen? Nee, want niet iedere hengst is een goed vaderdier. PB mijns inziens ook niet.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 00:31

KWpn hamert zo op vader dieren, laten ze dan ook hengsten nemen die goed presteren en niet zo een bekende hengst want mienmuts rijdt ermee.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 00:35

Magique schreef:
Volgens mij gaat het meestal alleen om de juiste mensen te kennen.
Vind het wel verdacht dat Obelisk Tchaikovsky en zelfs Paganini zijn ggk omdat die zo lekker piaffeert en passageert, dit zegt volgens mij meer over degene die er op zit volgens mij .....
Overigens allen in eigendom van fam. Rutten


Op deze uitspraak wil ik graag toelichting. Als je dat niet hebt moet je zoiets niet neerzetten. Als het een vergissing is (het is nogal wat) kan je een moderator vragen het weg te halen.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 00:42

Ligt ook aan de fokkers he, de fokkers kiezen uiteindelijk en die moeten door de commercie heen kunnen zien welke hengst aansluit bij je merrie.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 00:45

Over commercie gesproken, hopelijk krijgt Joost een dikke fooi telkens als het woord Painted Black in dit forum verschijnt. Is volgens mij gesponsord Lachen door Anky

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 00:48

Wie weet, Knipoog Zou het?
Maar even zonder gekheid, PB viel me zeker mee op de hengstencompetitie (na alles wat ik hier heb gehoord). Mijn smaak is hij niet direct, ik val eerlijk gezegd op een ander type paard maar, hij heeft zeker zijn kwaliteiten en ik ben dan ook zeer benieuwd naar zijn nakomelingen.

Magique

Berichten: 1098
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 00:54

Hier zal je het mee moeten doen SaraB:

Magique schreef:
gewoon kijken en vergelijken, alleen het feit dat 2 hengsten uit dezelfde moeder worden ggk vind ik al zeer discutabel, zie de meerwaarde niet, jij misschien.
Paganini is ggk omdat hij veel aanleg heeft voor piaffe en passage anders had hij eerder ggk geweest, dat heeft painted ook. Dus niet meten met 2 maten ....

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 09:33

Ach mensen de vergelijking die jullie maken tussen Paganini en PB gaat volledig mank.........

Paganini is bij mijn weten minimaal al 3e Bez, geweest en volgens mij is hij ie al aangewezen geweest voor Ermelo.
PB heeft het destijds (zo uit mijn hoofd) net tot de STER geschopt.

PB moet dus VEEEEEEL meer compenseren dan Paganini............

Als Sjef en Anky er nu voor zorgen dat dat dier In Peking 2008 nu in de medailles loopt, wordt ie zeker aangekeurd / erkend door het KWPN.
Hebben die mensen dan gewoon geen geduld, of zijn ze bang dat ie niet mee mag doen in Peking........... Haha!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 09:38

Ik kan het heel erg mis hebben maar naar mijn weten is pb er al op het straatje uitgegooid....

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 09:50

Dat dacht ik al, maar dat wist ik niet zeker.
Afgelopen november mocht ie wél onder het zadel, dus toen is ie STER geworden (anders mocht ie niet eens op de herkeuring verschijnen)
Als Arie deze ellende had voorzien, had ie 'm niet eens STER gemaakt denk ik.............. Arie had blijkbaar geen behoefte aan een nieuwe binnenbak........ Haha!

Marjolein

Berichten: 11637
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 09:52

misschien is dat het lichtpuntje dat A&S zien. Arie heeft hem ster gemaakt zodat hij zich zou kunnen bewijzen in de hengstencompetitie. en dat heeft hij wel gedaan

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 09:55

Marjolein schreef:
misschien is dat het lichtpuntje dat A&S zien. Arie heeft hem ster gemaakt zodat hij zich zou kunnen bewijzen in de hengstencompetitie. en dat heeft hij wel gedaan


Juist niet!
Daar had ie continu 80+% moeten lopen.

Ik zie hem nog rondlopen in Zuidbroek met die dikke buik............... compleet model-loos...........

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 09:56

CGJ12 schreef:
Ik zie hem nog rondlopen in Zuidbroek met die dikke buik............... compleet model-loos...........


Zeg, ik pest jou toch ook niet met je modelloosheid!!!! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 09:57

CGJ12 schreef:

Ik zie hem nog rondlopen in Zuidbroek met die dikke buik............... compleet model-loos...........


Nou..........dat was een hardstikke schattig pennyponybuikje Haha!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 10:01

Pipo"]
[quote="CGJ12 schreef:

Ik zie hem nog rondlopen in Zuidbroek met die dikke buik............... compleet model-loos...........


Nou..........dat was een hardstikke schattig pennyponybuikje Haha!
[/quote]
Zou die ook gereden zijn door een pennymeisje die nog steeds in dromen gelooft. Je weet wel die van die goedgekeurde zwarte hengst......
Overigens is dat buikje dan wel schattig maar dan heeft ie weer geen lief klein schattig pennyhoofdje! Komt ie ook niet meer in aanmerking voor de my little pony verkiezing Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 10:04

dubbel
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-02-04 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 10:04

GribaldiFAN schreef:


Zou die ook gereden zijn door een pennymeisje die nog steeds in dromen gelooft. Je weet wel die van die goedgekeurde zwarte hengst......
Overigens is dat buikje dan wel schattig maar dan heeft ie weer geen lief klein schattig pennyhoofdje! Komt ie ook niet meer in aanmerking voor de my little pony verkiezing Knipoog


* proest*

Jesus Grib, hoe kom je er op. Maar dat is natuurlijk het hele verhaal..........de droom van het hebben van een zwarte goedgekeurde hengst Haha!:D:D

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 10:09

Pipo schreef:
dubbel

Ja t' was een zware analyse maar ineens viel t kwartje

Wie droomt er als klein meisje nu niet van een zwarte goedgekeurde hengst?? En hoewel mensen volwassen worden nemen ze de dromen van vroeger met zich mee. Waarschijnlijk hebben ze dit als een kans gezien die droom te verwezelijken. Vrijdag weten we of de mensen van het kwpn in dienst zijn van het dreamteam om deze wens in vervulling te brengen....

Tot zo ver mijn theorie Knipoog Haha! Cool

(Sorry maar soms slaat mijn fantasie een beetje op hol Bloos )

Oeps verkeerde tekst gequote....