Suzanne F. schreef:Ik snap iets niet. Voorlopig keur worden ze als ze nog geen IBOP, EPTM of sportprestatie hebben. Dat heeft die van mij jou wel dus dan zou ze meteen keur worden en geen voorlopig keur.
Als ze dit niet is geworden op de Centrale keuring dan betekent dit dat ze kwalitatief net niet goed genoeg is om keurmerrie te zijn. Dat kan op exterieur of op beweging of beide. Je zal toch wel een toelichting hebben gehad op de keuring?
gomir schreef:Het komt maar heel zelden voor dat een stermerrie met dergelijke sportprestaties niet bevorderd wordt.
Hoewel ze al een aantal jaar zeggen dat ze alleen de betere stermerries keur maken (dus met hogere punten) is er vooralsnog wel ruimte om de punten 'te compenseren' met sportprestaties.
Ik vond de toelichting op de keuring waar wij waren heel helder dit jaar met de overwegingen om de merrie wel of niet te bevorderen. Misschien zelfs wel iets uitgebreider dan anders, vanwege de corona-maatregelen. Kun je je het commentaar van de jury nog herinneren?
JeanneV schreef:Dat zijn dezelfde criteria die ook op de stamboek keuring wordt gebruikt. Jellebie wil weten aan welke eisen een merrie moet voldoen om van ster naar [voorlopig] keur te promoveren.
Het antwoordt is simpel. Die eisen zijn niet concreet vastgelegd. Het is niet zo dat een merrie met 80ext en 80bew of spr automatisch graad verhoging krijgt.
Jellebie schreef:Ik heb inmiddels met het kwpn gesproken en 14 augustus mogen we voor de herkeuring. We gaan het gewoon nog een keer proberen. Bedankt voor alle reacties
JeanneV schreef:Dat zijn dezelfde criteria die ook op de stamboek keuring wordt gebruikt. Jellebie wil weten aan welke eisen een merrie moet voldoen om van ster naar [voorlopig] keur te promoveren.
Het antwoordt is simpel. Die eisen zijn niet concreet vastgelegd. Het is niet zo dat een merrie met 80ext en 80bew of spr automatisch graad verhoging krijgt.
Jellebie schreef:Ik heb inmiddels met het kwpn gesproken en 14 augustus mogen we voor de herkeuring. We gaan het gewoon nog een keer proberen. Bedankt voor alle reacties
Gebruikers op dit forum: Diortje_vds, r0bijn en 2 bezoekers