Mijn 15-jarige merrie komt uit een goede sportlijn en heeft zich in de sport al bewezen (sportpredicaat gekregen). Om die reden zou ik toch nog alles uit mijn merrie willen halen voor wat betreft de predicaten en dergelijke. Dit geeft dan toch aan dat het niet zomaar een merrie is, met het ook op de fokkerij en dergelijke.
Destijds heeft de fokker haar alleen op de stamboekkeuring voorgebracht, maar op basis van de punten die ze destijds gekregen heeft voor die keuring zou ze bijna ster zijn geweest/verklaard. Omdat ze toen op driejarige leeftijd is voorgebracht, en misschien nog niet voldoende ontwikkeld vanwege haar formaat, zou het kunnen verklaren dat ze toen nog net geen ster is verklaard.
Verder heeft de fokker destijds ook geen D-OC onderzoek laten verrichten. Nu ik dit zelf bij mijn andere paard wel heb laten doen, wil ik dit bij mijn merrie ook alsnog laten doen en dit heb ik inmiddels aangevraagd.
Mijn vraag is nu aan jullie, omdat ik er nog niet helemaal in thuis ben maar het heel erg interessant vind en mijzelf er vooral verder in wil verdiepen, wat zijn de mogelijkheden voor mijn merrie?

Ik hoop dat jullie mij misschien een eindje op weg kunnen helpen.
Zelf had ik al wel een thuiskeuring gevonden (om haar ster te krijgen). Maar zou het dan ook kunnen zijn dat omdat ze zich al bewezen heeft in de sport (sportpredicaat), en wellicht het D-OC predicaat ook zal krijgen, keur of eventueel elite verklaard zou kunnen worden?