Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Cowgirl schreef:Dat zit zo goed dat mijn volgende paard een ijslander word (of ander gangenpaard) ivm mijn rug. Op een 'normaal' paard kan ik niet meer rijden.
Gewoon eens een proefrit gaan maken. Ze zijn natuurlijk niet allemaal hetzelfde.
pillow schreef:[
Lang niet iedere ijslander kan tölten, en het is wel een snelle gang. Dus als je weinig aan je rug kunt hebben wordt het stappen of tölten, lijkt me lastig.
pillow schreef:Cowgirl schreef:Dat zit zo goed dat mijn volgende paard een ijslander word (of ander gangenpaard) ivm mijn rug. Op een 'normaal' paard kan ik niet meer rijden.
Gewoon eens een proefrit gaan maken. Ze zijn natuurlijk niet allemaal hetzelfde.
Lang niet iedere ijslander kan tölten, en het is wel een snelle gang. Dus als je weinig aan je rug kunt hebben wordt het stappen of tölten, lijkt me lastig.
Wij stappen, tölten en galopperen. Galop vind ze niet leuk *kneiterhard vlammen in tölt vind ze veel leuker* maar dat pak ik wel elke rit mee om haar soepel te houden. Met mijn warmbloedje had ik altijd last van mijn maag na het avondeten, met mijn IJsco nooit. Een goed gereden tölt zit even vlak als de stap, het paard gooit helemaal niet op dus je wordt niet heen en weer gegooid. Wel moet je de tölt goed eruitgereden krijgen en dat is niet zo makkelijk als het lijkt. Een natuurtölter zoals ik heb is wat makkelijker, maar als je daar niet aan werkt dan gaan ze ook hun takt diagonaal of (zoals de mijne) lateraal verleggen. Met die gangen ben je echt nooit uitgeleerd!

Maar ik heb ook op een manege Ijslander gereden die een loepzuivere tolt had en gewoon niet draafde en die zat heerlijk.