Deseo: AV x KWPN Dettori drie maanden oud

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lilskie

Deseo: AV x KWPN Dettori drie maanden oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-20 16:18

Hoi allemaal,

Wat vliegt de tijd. Zo wordt er een klein en licht voshengstje geboren. En zo is hij al drie maanden en een gave koffievos aan het worden! Inmiddels geschetst en gechipt, dus hij bestaat nu voor het echie ;).

We zouden naar de late veulenkeuring van het NRPS in Lunteren gaan, alleen heb ik toch besloten merrie en veulen samen naar Lelymare te brengen over drie weken zodat het afspenen daar zal gebeuren. De merrie haal ik vervolgens in oktober weer op en dan blijft Deseo in de hengstenkudde daar.

Dus hebben we ons alsnog aangemeld voor een thuisinspectie op 1 augustus, in Stompwijk, nog een klein stukje rijden vanuit de Beemster. Maar ik wil het gewoon één keer meemaken.

Ik ben vooral erg benieuwd naar hoe groot hij gaat worden.. Ik hoop dat hij tussen de 1.57 en de 1.60 wordt. Dat is voor mij een prima maatje! Mijn merrie is gemeten op 1.54 en Dettori op 1.65.

Het is in elk geval echt een ontzettend lief en prettig brutaal veulen! Ik hoop dat hij snel door zijn veulenhaar heen komt, want dat kleurtje is wel heel gaaf!

Om even het verschil aan te geven :)
Afbeelding

Trots baasje!
Afbeelding

Mooie billen vind ik wel :)
Afbeelding

Borstels fungeren als kauwspeeltje.
Afbeelding

Ik gok dat hij groter wordt dan zijn moeder :)
Afbeelding

En altijd even showen op de wei!
Afbeelding

Nu nog even flink genieten van de tijd dat ze thuis staan. Straks kan ik helaas niet meer dagelijks heen, de combinatie werk en elke dag naar Lelystad rijden is niet heel praktisch. Dus moet ik mijn vitamine Paard echt wel een tijdje gaan missen en beperken tot de weekenden.

Ik ben in elk geval heel blij met hoe deze combinatie is uitgepakt :). Qua bouw, maar ook qua karakter en beweging ben ik echt heel tevreden!

Mer1980

Re: Deseo: AV x KWPN Dettori drie maanden oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 16:07

Hij is heel knap hoor <3

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 16:10

Hij is echt heel leuk, Lilian! Ik ben benieuwd hoe hij uit gaat groeien.

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-20 23:36

Annikab schreef:
Hij is echt heel leuk, Lilian! Ik ben benieuwd hoe hij uit gaat groeien.

Ja ik ook! Hopelijk een stevige kerel, hoeft niet heel groot maar als hij maar lekkere body heeft. Ben ook echt ontzettend blij met hem :)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 07:49

leuk veulen, maar verkijk je niet op de kleur, vossen verharen altijd eerst donkerder

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 20:31

fokfanaat schreef:
leuk veulen, maar verkijk je niet op de kleur, vossen verharen altijd eerst donkerder

Al wordt ie paars, vind hem superleuk :)!