NF & Bonte NFX in 2021?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

NF & Bonte NFX in 2021?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-20 00:37

Hoihoi,

Mijn zus (Melvern) en ik hebben besloten onze merrie's te laten insemineren. Hadden we liever al iets eerder gedaan, maar ivm verhuizing etc lukte dat niet. We hebben ze Dinsdag laten scannen, toen niet hengstig en besloten vandaag beide merrie's hengstig te spuiten. Maandag komt de dierenarts weer scannen en hopelijk dezelfde dag insemineren :):)

De eerste merrie is Julie. Zij is een 11 jarige New Forest ster merrie (Jacodi's Bo's Barclay x Jasper) , 1.44 hoog en heeft 2 1e premie hengstveulens gehad. Van Berktzicht Ferrie en Major.
Afbeelding
Voor Julie hebben wij gekozen voor Nieuwmoeds Patrick. Keur en Prestatie Fokhengst, van bijna 25 jaar oud.

Afbeelding
Afbeelding

En merrie 2 is Pebbles, 12 jaar. Zij heeft geen papier, maar is een KWPNxFries/KWPN. Zij is ong 1.60 hoog.
Afbeelding
Voor haar hebben wij gekozen voor Woodrow Carisbrooke. Z Dressuur, Z Springen, Keur, Preferent, Prestatie fokhengst, Prestatie Dekhengst. Hij is alweer 20 jaar oud.
Afbeelding
Afbeelding

Duimen jullie mee dat ze maandag geinsemineerd kunnen worden en beide dames drachtig worden? *\o/*

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:06

Super spannend dat als alles goed gaat er volgend jaar 2 veulentjes lopen.

Bij Pebbles vind ik het vooral heel spannend. Hoop dat alles helemaal perfect mag gaan. Natuurlijk hoop ik dat het kleintje de vlekjes van mams mag krijgen.